Kawan-kawan dan sahabat handai....

Jumaat, Jun 19, 2009

Yang betul confirm...10 MP dah tak sokong pendapat dia

Macam ni lah jadinya kalau dengan parti sendiri tak 'consult' dulu....

Main langgar aje ahli dan kepimpinan PAS di peringkat akar umbi....

Kalau dengan geng umno boleh bermuzakarah, kenapa dengan parti sendiri tak buat macam tu

Ibarat yang ditangkap basah atau khalwat semuanya berbincang dalam gelap.

Kononnya kata nak berbincang pasal masa depan dan berbincang hari perkahwinan tapi bila dibuat di khalayak ramai, orang tak kata tapi bila dah berbincang secara bersembunyi-sembunyi, mmm....orang kata 'something wrong' la tu.

Dan bila diketahui umum, siapa yang malu...diri sendirilah yang malu.

"ISLAM ITU SYUMUL" jadi pertahankanlah. Insya'allah

10 MP Pas tolak kerajaan perpaduan

KUALA LUMPUR: Sepuluh Ahli Parlimen PAS hari ini mengeluarkan satu kenyataan menyokong pendirian parti itu menolak cadangan kerajaan perpaduan dengan Umno.

Dalam satu sidang media yang diadakan di lobi Parlimen semalam, Bendahari PAS, Dr Hatta Ramli berkata, mereka mengambil keputusan untuk mengeluarkan kenyataan yang ditandatangan itu bagi menyatakan yang PAS tidak pernah menyokong kerajaan perpaduan.
"Pendirian telah dinyatakan dalam muktamar parti di Ipoh tahun lalu.

"Kami bersetuju PAS perlu mengukuhkan hubungannya dengan komponen Pakatan Rakyat dan kami menolak kerjasama dengan Umno," katanya.

Selain Dr Hatta, Ahli-ahli Parlimen lain yang menandatangani kenyataan itu adalah Khalid Abd Samad (Shah Alam), Dr Dzulkifli Ahmad (Kuala Selangor), Kamaruddin Jaafar (Tumpat), Siti Zailah Mohd Yusoff (Rantau Panjang), Dr Siti Mariah Mahmud (Kota Raja), Dr Lo' Lo' Ghazali (Titiwangsa), Dr Mohd Hayati Othman (Pendang), Taib Azamudden Mohd Taib (Baling) dan Dr Mujahid Yusof Rawa (Parit Buntar).

Dr Hatta berkata, mereka turut menyokong pendirian tegas Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat dalam menolak konsep kerajaan perpaduan Umno-PAS sambil menambah, Nik Aziz seringkali konsisten dalam isu itu.

Ditanya mengenai nama Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa yang tidak tersenarai dalam kenyataan yang dikeluarkan itu, Dr Hatta berkata, Nasharuddin yang juga Ahli Parlimen Bachok tidak dapat dihubungi.

Nasharuddin tidak hadir pada persidangan Dewan Rakyat semalam.

"Kenyataan ini tidak ditujukan kepada sesiapa, tetapi ia adalah untuk menekankan pendirian parti berhubung isu kerajaan perpaduan.

Ditanya sama ada PAS juga menolak perbincangan perpaduan dengan Umno, Dr Hatta berkata, pemimpin Umno dan PAS masih boleh berbincang sesama mereka seperti adik beradik.

Sumber berita: mstar.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito