Kawan-kawan dan sahabat handai....

Selasa, Jun 16, 2009

1malaysia:rakyat didahulukan.....ikut celah mana???

Lepas ni bukan orang melayu di bandar sahaja yang duduk di flat dan apartmen, di Felda pun orang melayu kena duduk flat jugak.

Habis tu tanah-tanah orang felda yang berekar-ekar tu nak buat apa. Jeng..jeng...jeng lu pikir la sendiri. Kadang-kadang tu terfikir kenapa lah UBN ni nak jadi TONTO (tolong orang nak tipu orang).

Orang umno elit duduk rumah atas tanah dengan ada laman besar, kereta besar, bini besar.Orang melayu bukan umno kena duduk flat dan terbaru anak-anak felda dan orang kampung pun disuruh duduk flat.

Rasa macam balik ke zaman purba, dulu atas pokok sekarang tukar sikit pokok jadi flat/apartmen. Macam mana tu? kata nak tolong orang melayu, tapi ni menyeksa lagi adalah.

Puak-puak ni tak fikir ke azabnya duduk flat ni macam sangkar burung merpati. Tak percaya tanyalah pada yang bekerja di bandar besar seperti di Kuala Lumpur atau di Johor Bahru.
Tak pun tanyalah kami di Shah Alam ini.

Disebabkan tak mampu nak membeli atau menyewa rumah teres maka terpaksalah menyewa flat atau apartment.

Bukan apa....kebanyakkan di felda dan di kampung, yang tinggal cuma mak bapak kita dan adik-adik kita, kalaulah di bina flat/apartment dan nak dijadikan cerita dapat pemaju jenis yang buat stadium runtuh di gong badak tu....macam mana???

Cubalah kalau nak buat apa-apa tu, fikirkan keselesaan dan keutamaan rakyat dahulu...ni tak fikir untung juta-juta lepas tu tagih undi dengan rakyat.

Cehhh....1malaysia...rakyat didahulukan.....celah mana pun tahulah.

Untuk berita, Klik disini.

2 ulasan:

  1. ade video panas ni bro...saksikanlah...haha...

    http://www.youtube.com/watch?v=2vP2wDVBtvA

    BalasPadam

Orang kito