Kawan-kawan dan sahabat handai....

Khamis, Jun 18, 2009

bila Pak Lah sudah tiada.....

Bila Pak Lah bukan PM lagi timbul semula isu jambatan di Johor. Duit dah habis belanja untuk CIQ yang dibina di tapak jambatan indah sepatutnya dibuat.

Bayaran pampasan pun beratus juta telah dibayarkan kepada syarikat berkenaan akibat pembatalan pembinaan jambatan indah menggunakan dana rakyat atas kesilapan keputusan pemimpin UBN terdahulu.

Nampaknya Najib cuba mengambil hati Che Det dengan mengumumkan semula pembinaan jambatan ketiga dalam keadaan ekonomi yang teumbang-ambing.

Mujurlah Tuanku Sultan Johor menolak cadangan anak Tun Razak ini yang mana mungkin dilaksanakan kerana isu Batu Putih akibat kealpaan kepimpinan UBN yang dok ada ini menyebabkan terlepas ke Singapura.

Dirgahayu Tuanku Sultan!!! Daulat Tuanku!!!

Jangan sampai kepentingan orang melayu Johor tergadai akibat tamak haloba pemimpin UMNO yang rakus dan melayan kepentingan diri dan kroni cuma.


Sultan tolak idea jambatan ketiga PM
Jun 18, 09 12:10pm

Sultan Johor hari ini menolak cadangan pembinaan jambatan ketiga menghubungi Johor dengan Singapura seperti saranan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bulan lalu.

Titah Sultan Iskandar Ibni Al-Marhum Sultan Ismail itu disampaikan oleh Tengku Mahkota Johor ketika merasmikan persidangan penggal kedua DUN Johor pagi ini.

"Beta dititahkan oleh Sultan Johor bahawa baginda tidak bersetuju dengan cadangan pembinaan jambatan ketiga itu," baginda dipetik bertitah oleh akhbar Berita Harian.

Sumber berita: http://www.malaysiakini.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito