Kawan-kawan dan sahabat handai....

Isnin, Jun 15, 2009

Manik Urai:Kenapa nak bertanding? pembaziran tuuu

Jelik sungguh perangai Umno kali ini tambahan pula ada segelintir pemimpin Pas melatah yang juga sama sibuk melaungkan isu yang sama.

Barang diingat, kerajaan perpaduan ciptaan Umno ini cuma apabila nyawa sudah dihujung tanduk. Persoalannya....kenapa baru sekarang mahu berpadu pula, kenapa tidak semasa pas bukanlah parti pilihan rakyat sebelum ini.

Jangan kerana terpedaya dengan provokasi dan isu perkauman mainan taktik umno maka segelintir pemimpin pas mahu bertukar angin.

Setelah rakyat menolak secara total UBN maka barulah teringat akan parti pas yang dahulunya dihina dan dikeji oleh sebilangan pimpinan umno dahulu.

Sebarang keputusan yang dibuat hendaklah berdasarkan dengan keadaan apa yang berlaku dahulu dan yang sedang berlaku.

Lihatlah bagaimana perlembagaan dan undang-undang tidak dihormati di Perak. Bagaimana isu kematian wanita monggolia yang berkemungkinan ada berkaitan dengan pemimpin tertinggi UBN, isu rasuah, isu tabirurus negara yang semakin kalut seharusnya menjadi panduan apabila ada pihak dalam pakatan yang masih lagi mahu membangkitkan isu kerajaan perpaduan.

Seharusnya pimpinan Pas matang dengan isu begini kerana pimpinan Umno cuma mahu berbaik apabila dalam keadaan terkapai-kapai mencari sokongan rakyat. Tiada tanda keikhlasan dalam mewujudkan kerajaan perpaduan yang sekarang dilaungkan oleh pemimpin Umno ini.

Kenapa harus orang melayu bersatu menyokong Umno di Manik Urai sedangkan kerajaan negeri pimpinan Tok Guru Nik aziz menunjukkan KPI yang cemerlang semenjak pemerintahan Pas di negeri cik siti wan kembang ini.

Dalam pada itu bagus jugak ada pertandingan dengan UBN ni, sekurang-kurangnya ekonomi tempatan di sana akan meningkat dan projek-projek mee segera mungkin boleh dimanafaatkan dan membawa keuntungan pada rakyat tempatan di sana.

Pesanannya cuma satu, beri kain ambik....beri duit pun ambik jugak...tapi undi tetap untuk bulan. takbir!!!

untuk berita, klik disini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito