Kawan-kawan dan sahabat handai....

Sabtu, Julai 18, 2009

Detik Detik Bom Meledak di Ritz Carlton Jakarta

Saksi dedah cara SPRM jalankan soalsiasat




Ehsan TVPAS.COM

Berikutan pengalaman ngeri yang dilaluinya sewaktu disoal siasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Ahli Majlis Perbandaran Kajang, Tan Boon Wah hari ini membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam.

Ketika ditemui pemberita di perkarangan balai polis, Tan dan peguam beliau N. Surendran memberikan beberapa kenyataan kepada pihak media.

Tan juga turut menceritakan bagaimana SPRM mahu beliau membuat pengakuan palsu menyalahgunakan wang peruntukan yang diberikan kerajaan negeri.

Sewaktu berada dalam tahanan Tan mendakwa, dua pegawai SPRM yang menyoal siasatnya, cuba mendapatkan pengakuan palsu daripadanya, dengan memaksanya menafikan telah membekalkan 1,500 ribu bendera Malaysia bagi satu majlis sambutan hari Kemerdekaan di DUN Sri Kembangan.

Sewaktu sesi soal siasat tersebut, katanya, pegawai berkenaan menggunakan teknik 'polis baik dan polis jahat' iaitu pada mulanya bersikap baik tetapi kemudiannya bertindak kasar dan memaksanya berdiri selama empat jam dari pukul 10 malam hingga 2 pagi.

Tan berkata, beberapa kali beliau diancam dengan keganasan fizikal, malah ada pegawai SPRM yang telah menuding ke dahinya dan berkata ingin memukul beliau sekiranya tidak bercakap benar.

Malah kelemahannya bercakap Bahasa Melayu turut menjadi bahan untuk mempersendakannya.

Beliau juga telah dilabel dengan perkataan-perkataan kesat oleh pegawai SPRM yang menjalankan penyiasatan ketika itu.

Apa yang lebih teruk katanya, mereka juga turut melakukan ancaman yang bersifat penderaan mental apabila mengugut akan melibatkan keluarga Tan jika beliau enggan bercakap benar.

Sementara itu, N. Surendran berkata, pihaknya sedang mengumpulkan beberapa butiran sebelum menfailkan saman kepada kepada SPRM dan kerajaan Malaysia kerana telah menggunakan cara yang salah dalam melakukan soal siasat dan melakukan penderaan mental kepada anak guamnya.

Beliau dalam kenyataannya kepada media menegaskan, teknik soal siasat dan penderaan mental yang diambil oleh SPRM sama sekali tidak melambangkan sikap profesionalisma dalam menjalankan tugas demi membanteras rasuah di negara ini.

Dalam pada itu,beliau menambah jika beginilah cara yang diterima oleh Tan, apakah agaknya layanan yang telah diterima oleh setiausaha politik exco kerajaan Selangor, mendiang Teoh Beng Hock yang telah disoal siasat pada hari yang sama dengan Tan.

Turut hadir bersama Tan untuk ketika membuat laporan polis ialah ADUN Kinrara, Teresa Kok, Exco Penyelidikan Selangor, Ronnie Liu dan beberapa yang lain.

Sementara itu, Ronnie menambah, pihaknya masih meminta pihak SPRM dan polis untuk menyerahkan telefon bimbit milik mendiang Teoh yang masih belum dipulangkan.

Beliau menambah telefon bimbit tersebut begitu penting untuk membantu kes penyiasatan kematian mengejut setiausaha politik itu. Walaupun pihak polis dan SPRM menidakkan telefon tersebut berada dalam simpanan mereka, namun Ronnie enggan mempercayainya.

Menurut SPRM, Teoh dipanggil pada jam 6 petang 15 Julai dan disoalsiasat sehingga 3.45 pagi. SPRM berkata Teo bagaimanapun enggan balik dan mahu berehat melepaskan lelah di SPRM. Mayatnya ditemui mati jam 1.30 tengahari di bumbung bangunan bersebelahan Plaza Masalam.


Posted by RAKYAT MARHAEN

Saksi dedah cara SPRM jalankan soalsiasat



Ehsan TVPAS.COM

Naik....Naik....Semua Naik!!!!

Tambang bas NAIK............. Ogos
Minyak NAIK.................. September
Tarif elektik pun NAIK JUGAK............... ???
Tahniah pada penyokong dan pengundi UBN dan 1Malaysia..........


Tarif elektrik naik bulan depan?
Peter Chin: Kertas kerja dibentang di Kabinet minggu depan
PUTRAJAYA: Kertas kerja mengenai kenaikan tarif elektrik akan dibentangkan pada mesyuarat Kabinet Rabu depan dan jika diluluskan ia dijangka akan dikuat kuasa mulai bulan depan, kata Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Peter Chin Fah Kui.

Beliau berkata, kenaikan tersebut yang melibatkan keseluruhan pengguna elektrik dalam negara termasuk pihak komersial dan pengguna biasa, telah mendapat kelulusan daripada Majlis Ekonomi Negara.

"Bagaimanapun peratus kenaikannya masih belum boleh diumumkan sehinggalah ianya diluluskan oleh Kabinet," katanya kepada pemberita pada majlis perjumpaan dengan warga kementeriannya serta pelancaran logo baru kementerian tersebut, di sini hari ini.

Ditanya sama ada kenaikan tersebut bakal menambah lagi beban rakyat yang baru diumumkan dengan kenaikan kadar tambang pengangkutan awam semalam, Peter Chin berkata kenaikan tersebut tidak akan terlalu membebankan terutama kepada golongan berpendapatan rendah.

"Kenaikan tersebut tidak dapat dielakkan kerana ia didorong oleh harga bahan api dan gas di pasaran antarabangsa yang menyebabkan kenaikan kos penyelenggaraan.

"Kalau kita tidak naikkan, pihak kerajaan atau Tenaga Nasional Berhad kena buat subsidi sebab ada pihak yang terpaksa membayarnya (kenaikan kos).

"Kita boleh jelaskan kenapa tarif perlu dinaikkan dan kalau kita dapat menjelaskan dengan kukuh dan jumlahnya tidak terlalu tinggi hanya bagi menyeimbangi kos, maka saya fikir rakyat boleh memahami keadaannya," kata beliau.

Berucap di majlis itu, Peter Chin berkata, kerajaan sedang mengambil tindakan proaktif mengenai mitigasi bagi mengatasi jangkaan kekurangan air akibat fenomena El Nino.

Beliau berkata, beberapa siri perbincangan yang melibatkan Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar, Jabatan Meteorologi dan operator air di seluruh negara telah diadakan bagi memastikan bekalan air mencukupi.

Orang ramai juga perlu segera melaporkan kepada operator air jika terdapat sebarang kebocoran air dan insiden paip pecah bagi mengelakkan pembaziran air, katanya.BERNAMA

Jumaat, Julai 17, 2009

Pemandangan di SPRM Shah Alam pagi tadi

video

Foto ehsan Chan Foo Chuen



Berita Terkini
PKR - Dato Chua Jui Meng setuju untuk hadir ke Forum Umum 2-5pm di Sunway Hotel Resort & Spa esok, 18-7 -2009 dan telah dijemput untuk berucap.-Elizebeth Wong

Update dari ibupejabat SPRM Shah Alam














Gambar ehsan dari kamera Elizebeth Wong


YB Manikavasagam dan YB Xavier Jayakumar (EXco Selangor) telah ditahan polis, YB Salahudin , YB Xavier’s assistance Thillai juga ditahan di ibupejabat SPRM.


300 orang yang berhimpun di luar bangunan Hotel Concorde di Shah Alam --- kematian setiausaha politik Exco Selangor, Teoh Beng Hock


Antara yang di tahan dan sedang berada dalam Black Maria:

YB Xavier
Saudara Low Boon Keat - pembantu kepada YB Hee
Saudara Richard Yeow - pembantu kepada YB Dr. Cheah
YB Mike - Kapar
Saudara Shahruddin Abu Bakar
Saudara Thilai
Saudara Loh Boon Keat
Saudara Razak

esok nak kawin, hari ini bunuh diri???







Teo sepatutnya berkahwin esok
Jul 16, 09 9:00pm

Teo Beng Hock yang dijumpa mati, dipercayai jatuh dari bangunan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor di Shah Alam tengahari tadi, sepatutnya mendaftarkan perkahwinannya esok, kata pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang.

Teo adalah setiausaha politik exco kerajaan negeri Selangor, Ean Yong Hian Wah.

Lim yang seperti tidak percaya dengan apa yang berlaku ke atas Teo berkata: "Tidak ada orang yang berfikiran wajar, akan membunuh diri sehari sebelum dia akan kahwin".

Menurut Lim, seluruh negara terperanjat dengan "kes pertama kematian dalam tahanan SPRM" itu.

"Reputasi SPRM adalah di tahap terendahnya. Ia harus meyakinkan keluarga Teo dan rakyat bahawa tidak wujud sebarang perbuatan jenayah (berhubung kematian Teo)," katanya ketika mengulas kematian Teo itu.

Teo disoal siasat SPRM sejak semalam berhubung siasatan terhadap dakwaan berlaku salahguna peruntukan bagi kawasan pilihanraya tujuh ADUN Pakatan Rakyat di Selangor.

Sementara itu Ean Yong juga tidak percaya Teo telah membunuh diri.

"Dia akan berkahwin, jadi mengapa dia nak bunuh diri," katanya yang jelas sedih dengan pemergian Teo.

Menurutnya, Teo kelihatan seperti biasa sebelum pergi ke pejabat SPRM semalam.

"Dia nampak tenang. Sebelum ke pejabat SPRM, (peguam M) Manoharan dan saya bercakap dengannya bagaimana hendak menjawab soalan.

"Jika ada sebarang masalah, saya yang sepatutnya (berdepan dengan tindakan). Saya tidak nampak mengapa dia hendak bunuh diri," katanya.

Beberapa orang lagi pemimpin Pakatan turut mengulaskan kejadian kematian Teo.

-malaysiakini.com

Khamis, Julai 16, 2009

Gambar mayat SU Politik di Pejabat SPRM




Update: SU Politik mati di ibupejabat SPRM

Shah alam-Setiausaha politik ADUN seri kembangan, Teoh Beng Hock ditemui mati di ibupejabat SPRM hari ini.

Punca kematian belum diketahui, samada beliau jatuh atau terjun dari bangunan tersebut.


Mengikut sumber, sebab kematian tidak jelas samada jatuh atau terjun daripada Ibupejabat SPRM tingkat 14 di Plaza Massalam, Seksyen 9, Shah Alam.

Beliau ditahan untuk soalsiasat berhubung kes rasuah semalam di ibupejabat SPRM Shah Alam.

Ini adalah kali pertama tahanan mati di dalam tahanan SPRM.......

sumber: themalaysianinsider.com.my


untuk selanjutnya, sila klik disini

Fuyoo khir nak jelajah Selangor buat ceramah

Khir jelajah S'gor jelas isu penggantungan

Ketua pembangkang DUN Selangor, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo akan menjelajah ke seluruh negeri itu bagi menjelaskan kepada semua 22 bahagian Umno berhubung penggantungannya daripada menghadiri sidang DUN selama setahun, berkuatkuasa semalam.

Penjelajahan tersebut akan bermula malam esok di bahagian Hulu Langat, kata bekas menteri besar Selangor itu.

"Saya akan ke bahagian-bahagian di Selangor untuk menyatakan bahawa kerajaan Pakatan Rakyat Selangor juga tidak bersih dan takut di tegur oleh BN.

"Saya harap rakyat akan dapat terima penjelasan saya," katanya ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.

Beliau berkata, sekiranya penggantungannya itu bertujuan untuk "menutup mulutnya", maka ia adalah satu kesilapan.

"Saya akan menjalankan tanggungjawab saya," katanya.

Dalam majlis di Hulu Langat malam esok, Khir berkata beliau akan mendedahkan kelemahan Pakatan Rakyat di Selangor menunaikan janji-janji kepada rakyat.

Semalam, DUN meluluskan usul menggantung Khir Toyo dan empat lagi ADUN BN, berkuatkuasa serta merta.

Khir digantung selama setahun manakala yang lainnya digantung selama enam bulan dan elaun mereka turut dipotong.-malaysiakini

Elok lah tu wak....sambil ceramah...boleh la terangkan jugak macam mana wak buat rumah harga sampai 24 juta sebab che det punya rumah pun baru 1 juta.

Lepas tu terangkan jugak wak gi disneyland ngan anak bini bibik pakai duit mana?

Wak terangkanlah jugak duit 11 juta duit BALKIS tu mana pergi?

Banyak lagi wak kena terangkan...sambil-sambil tu jual la tempe buat tambah pendapatan bayar rumah....maaf ya wak...permisi dulu

Hadiah kemenangan moral UBN di Manik Urai

Kabinet meluluskan kenaikan tambang bas dan teksi

KUALA LUMPUR: Kabinet meluluskan kenaikan tambang bas dan teksi dari RM2 ke RM3 dan setiap tambahan 115 meter akan dikenakan 10 sen.

Tambang bas ekspres juga naik 2 sen setiap kilometer sementara tambang bas sekitar Kuala Lumpur juga naik antara 25sen dan 70sen mengikut zon.

Tambang bas sekolah di kawasan bandar juga naik dari RM21.10 kepada RM27.43 dan setiap kilometer pertama akan dikenakan di antara RM1.55 kepada RM2.02 untuk setiap kilometer berikutnya.

Harga baru tambang akan berkuatkuasa pada 1 Ogos 2009.

-alihbahasa dari thestar.com.my

Inilah hadiah kemenangan moral bak kata umno BN. tahniah pada sapa yang mengundi mereka. Undi mereka....kita rakyat sengsara. Bukan kata nak mengurangkan beban rakyat, tambah lagi ada la...langsung tak membantu

Langsung tak membantu dalam keperitan ekonomi sekarang merudum.......

Sad but true....Pedih tapi benar

Selangor, the jewel in the crown for Pakatan Rakyat (PR), looks to be losing its lustre for the opposition coalition.
A row has broken out between Parti Keadilan Rakyat (PKR) and the DAP — two of the three components of the coalition — stemming from PKR vice-president Azmin Ali's call last Wednesday for some of his own colleagues to be kicked out of the state assembly. Azmin is opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim's right-hand man in the PR alliance.

“Maybe it's time for the mentri besar to consider an exco reshuffle for the people to be served better,” he said. The exco refers to the state executive council or state Cabinet.

Some observers were not surprised by Azmin's action as it was well-known that the Bukit Antarabangsa lawmaker was unhappy with the state government line-up.

There was also talk that Azmin was eyeing the mentri besar's post because he felt that incumbent Tan Sri Khalid Ibrahim did not have enough political experience. Khalid was a corporate leader before joining PKR.

At a press conference on Monday, Azmin refused to confirm or deny that he wanted to be the MB, telling reporters: “I have no response to that.”

He has latched on to unhappiness on the ground with the recent appointment of local councillors to push for a reshuffle in the state exco.

Reports said the appointment of several councillors to the Ampang Municipal Council and the Shah Alam City Council had irked many local leaders as they were not consulted over the selection.

In fact, a group of PKR members rallied at one of Anwar's ceramahs in Selangor, handing a memorandum to Azmin over the issue.

Khalid had already been summoned by top PKR leaders to discuss the unhappiness on the ground with the appointment of local councillors, according to the Star.

Temperatures were raised further on Monday in the state assembly with a shouting match between Azmin and Teresa Kok, an exco councillor.

-malaysia insider

untuk selanjutnya, sila klik disini.


Pejuang, penyokong dan pendokong PKR serta reformis dianaktirikan di Selangor itulah yang hendak disampaikan melalui Azmin kepada kepimpinan negeri Selangor dan kepimpinan tertinggi PKR serta penasihat PKR, Dato Seri Anwar Ibrahim.

Antara darjat...........

Antara darjat...pilih bulu....hentam kromo, itu sahajalah yang dapat diluahkan disini.Umpama nyamuk seberang laut nampak, gajah depan mata besar gedabak tak nampak.

Nampaknya PM aje yang berubah, yang lain tetap sama, polis masih lagi diperkudakan, sistem kehakiman pun tetap sama di takuk lama.

Apa yang boleh diharapkan...yang membantu rakyat diambil tindakan yang buat rumah berpuluh juta terlepas begitu sahaja.

Ironisnya di Selangor, Ketujuh-tujuh YB DAP yang disiasat SPRM menggunakan dana untuk membelikan CORONG MASJID untuk kemudahan masjid sedangkan mereka ini bukan islam yang lebih mengerti dan memahami keperluan masyarakat Islam.

Tapi macam mana pula dengan anak si Toyo, mantan MB Selangor yang membina mahligai 24juta. Apakah tindakan SPRM??? sedangkan wang dan dana rakyat digunakan untuk memperkaya diri sendiri dan kroni.

Cekap sungguh kalau bab tangkap ADUN PR tapi bila ke ADUN BN diam seribu bahasa.....melangkah pun longlai, fail untuk YB UBN semuanya ke longkang tak pun disapu ke bawah karpet.

Itulah indahnya 1malaysia....1 malaysia ana yang empunya katanya

Fakta:-

sumbangan RM 10,000 kepada sebuah masjid di Puchong bagi membeli pembesar suara

Yang disiasat:

1.Adun Kinrara, Elizabeth Wong,
2.Adun Kampung Tunku, Lau Weng San,
3.Adun Subang Jaya, Hannah Yeoh,
4.Adun Bukit Lanjan, Elizabeth Wong,
5.Adun Bukit Gasing, Edward Lee Po Lin,
6.Adun Damansara Utama, Dr Cheah Wing Yin
7.Adun Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah.

Tindakan SPRM : Cepat, Tangkas dan Tepat


Fakta:-

1.Istana Khir Toyo RM 24,00000 seluas 1 ekar di Seksyen 7
2.Salahguna dan BALKIS sebanyak RM 1,000000

Yang perlu disiasat

1.Adun Sungai Panjang, Khir Toyo (Mantan MB Selangor)

Tindakan SPRM : lembap, tak bermaya, ????

Dulu,Kini dan Selamanya.......memang macam tu jugak, tetap tak berubah.

Tang mana yang berubah...BPR jadi SPRM...namanya aje yang tukar...peel perangai sama pi mai pi mai tang tu jugak

MENANG walaupun1 undi..........



YANG MENANG TETAP MENANG, YANG KALAH TETAP KALAH
ITULAH ADAT PERTANDINGAN

Rabu, Julai 15, 2009

Jet terhempas di Iran, 169 penumpang dikhuatiri terbunuh




Jet crashes in Iran, all feared dead
(01:21) Rough Cut
Jul 15 - A Caspian Airlines passenger aircraft flying from Tehran to Yerevan in Armenia has crashed in northwestern Iran with official Iranian media reporting that all aboard are feared to have been killed.

Iran's English-language Press TV said number of passengers aboard was believed to have been 168, while the ISNA news agency said there had been 153 passengers and 16 crew on board.

A fire brigade official told the official IRNA news agency that everybody on board was killed and IRNA quoted an Iranian aviation spokesman saying that the plane had crashed 16 minutes after take-off from Tehran's Imam Khomeini International Airport. -Reuters

lagi bukti kenapa PAS hampir kalah

Mungkin sebab ini kot PAS hampirrrrr kecundang














Hmmm....nampak cam pelik aje diorang ni, dengan kereta mewah dan helikopter tengah padang
tak kan check in hotel kot, muka masing-masing yang dok pikul beg-beg misteri ni pun nampak takut-takut....siap toleh kiri kanan lagi....mungkin sebab ini kot PAS hampir kecundang....

suka tapi kalah, kalah tapi menang????

Pelik bin ajaib....najib suka menang moral...tapi kalah bertanding...lepas tu suka undi swing, tak menang pun tak apa hehehe...ok gak ayat-ayat dia ni, dah kalah...kalahlah...walau satu undi pun bak kata che det

Manik Urai by-election:
A 'moral victory for BN', says PM Najib
2009/07/15

Sharif Haron in Sharm El Sheikh, Egypt

SHARM EL SHEIKH (Egypt): Datuk Seri Najib Razak has described the outcome of Manik Urai by-election in Kelantan as a moral victory for Barisan Nasional.

The prime minister and BN chairman said although the coalition’s candidate lost in the by-election, the greatly reduced margin showed that there was a major swing of votes towards the BN.

“I view it as a moral victory,” said Najib, who is attending the 15th Non-Alignment Movement Summit, at a news conference on Tuesday night.

-petikan dari NST

Najib Happy With Votes Swing In Manik Urai

From Mokhtar Hussain

SHARM EL-SHEIKH (Egypt), July 15 (Bernama) -- Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak has expressed satisfaction with the swing of votes in the just-concluded Manik Urai state by-election in Kelantan, attributing it to the acceptance by the people, especially the Malays, of the measures introduced during the 103 days thus far that he has been the prime minister of Malaysia.

Although the Barisan Nasional (BN) failed to capture the seat, the result of the by-election was most encouraging, more so because the by-election took place in the Malay heartland, he said.

The BN lost by a mere 65 votes when Mohd Fauzi Abdullah retained the seat for PAS with 5,348 votes after beating Tuan Aziz Tuan Mat of the BN who garnered 5,283 votes in the by-election yesterday.

-petikan dari BERNAMA

A morale booster for BN

Headlines Opinion Manik Urai by-election 2009-07-15 12:36
As widely expected, UMNO has been unable to turn the tide in the just concluded Manik Urai by-election. However, the party has outperformed itself compared to last year's general elections, losing only by a very thin margin of 65 votes!

PAS candidate Ismail Yaakob won by a respectable margin of 1,352 votes during the last general elections, but in merely a year and a half, Mohd Fauzi Abdullah, tasked to defend PAS' seat in the by-election after the former's death, took a total of 5,348 votes, defeating BN's Tuan Aziz Tuan Mat who managed to secure 5,283 votes, much to the surprise of everyone.

To PAS, in particular menteri besar Datuk Nik Aziz, the by-election serves as warning, as Manik Urai is a typical Malay constituency, and the much favoured PAS barely managed to hold on to it after a truly tough fight.

In Kelantan, BN's economic slogans didn't quite work out in the past, even in that battle just before Manik Urai, BN could only make it at the Pengkalan Pasir by-election with the help of mail ballots.

-Petikan dari Sin Chew Jit Poh

Antara lapor dan tak lapor.....

INI YANG DILAPORKAN OLEH MEDIA

Sementara itu, seorang mangsa, Siti Nur Amalinda Idris, 21, berkata satu objek keras terkena kepalanya ketika cuba menyelamat seorang rakannya daripada menjadi mangsa provokasi kumpulan penyokong Pas.

"Saya cuba melindungi dia daripada dikepung penyokong Pas yang kemudian menendang dan memijak saya selain terkena balingan objek keras," kata ahli Puteri Umno Bruas, Perak itu.

Petugas Puteri Umno dari Taiping, Perak, Nurfarahana Abdul Rahman, 19, berkata keadaan bertukar kelam-kabut apabila petugas BN mempertahankan diri dengan melawan provokasi penyokong Pas sebelum saling berbalas balingan objek.

"Dalam kelam kabut, saya cuba lari tetapi ditolak hingga terjatuh dan dipijak beberapa kali sehingga diselamatkan anggota polis yang tampil mengawal keadaan," katanya.

Rakannya, Wan Nor Azziela Pawan Teh, 21, cedera pada pinggang akibat terkena objek keras dipercayai batu yang dibaling penyokong parti lawan,

"Pada mulanya keadaan terkawal sebelum masing-masing membaling botol air dan objek lain. Ketika melarikan diri saya terkena batu hingga bengkak pada pinggang," katanya. -Berita Hairan


YANG TIDAK DILAPORKAN OLEH MEDIA







Ayat-ayat orang kalah......6-0

Pertama kali dengar, bila kalah pilihanraya bersyukur. Nampaknya tradisi kalah pilihanraya kecil berterusan dari Pak Lah ke Najib.

Maknanya rakyat tolak BN walaupun ditaburkan dengan pelbagai janji, duit dan jambatan tambahan lagi keadaan Pakatan Rakyat yang masih lagi berceramuk dengan idea kerajaan perpaduan anjuran BN.

Ucapan terima kasih setingginya dan sekalung taniah kepada rakyat di Manik Urai.

Syukur pada ilahi, kepimpinan ulama dikekalkan di Manik Urai.


Petanda angin perubahan

TRONOH 14 Julai - Kekalahan tipis calon Barisan Nasional (BN) kepada calon Pas pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai hari ini menunjukkan angin perubahan daripada rakyat bertiup kuat.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, kejayaan mengurangkan majoriti Pas pada pilihan raya umum lepas yang melebihi 1,200 undi merupakan satu isyarat jelas bahawa rakyat mahukan pembaharuan.

''Saya rasa bersyukur walaupun kita kalah 65 undi. BN berjaya kurangkan majoriti tetapi malangnya kita tidak dapat undi yang boleh meletakkan kita dalam keadaan menang.

''Saya rasa kita tidak harus kecewa kerana keputusan ini menunjukkan ada peningkatan sokongan yang cukup jelas kepada BN," katanya.- utusan meloya



Lagi satu betapa tak profesionalnya BN bila kalah

Bagaimanapun calon BN dan pemimpin-pemimpin parti itu tidak kelihatan di pusat penjumlahan undi yang diadakan di Sekolah Menengah Sultan Yahya Petra 1.

Dipercayai mereka terperangkap dalam kesesakan lalu lintas yang teruk dari Manek Urai ke Kuala Krai.

Sementara itu, Exco Kerajaan Negeri Kelantan, Datuk Husam Musa berkata, beliau sangat berbangga dengan pengundi di kawasan Manek Urai kerana mempunyai ketahanan diri yang kuat walaupun wang yang banyak digunakan. - mstar.com.my

Selasa, Julai 14, 2009

Detik-detik manis kemenangan.....









ALLAHUAKBAR.........ALHAMDULLILAH..............

Terkini!!! Jam 10.00 dari Manek Urai




6 - 0


WALAU DIJANJIKAN JAMBATAN.....
WALAU DITABURKAN DUIT BERKOYAN-KOYAN.....
WALAU DIJANJIKAN BULAN BINTANG NAMUN ISLAM TETAP DI HATI
MEMBANGUN BERSAMA ISLAM....TAKBIR!!!!


ORANG KELANTAN MEMANG PANDAI BERMAIN POLITIK, DISEBABKAN MAHYUDDIN JANJI JAMBATAN DI UNIT PETI UNDI MANIK URAI....JAMBATAN DAPAT....BULAN PUN DAPAT...SYABAS DAN TAHNIAH









UPU (UNIT PETI UNDI) MANIK URAI...BN MENANG DI SITU...DPT JAMBATAN LA DEMO
BIJAK BIJAK

9.51 malam - Ucapan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat

9.45 malam - Ucapan daripada YB Tian Chua - Timbalan presiden PKR

9.40 malam - Ucapan aluan tahniah daripada YB Fatah Harun (Pengarah PRK Manek Urai)

9.37 malam - Ucapan daripada Ustaz Nasuruddin Daud

9.15 malam - Pimpinan-pimpinan PAS Kelantan dan Pusat serta Pakatan Rakyat tiba di markaz induk . Ketibaan Tuan Guruk Nik Aziz Nik Mat di markaz induk.

8.50 malam - Satu majlis ucapan dari dua Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayob dan Dato' Mahfuz Omar di Markaz Induk, sejurus selepas solat Isya' berjemaah selesai.

8.40 malam - Keputusan rasmi, PAS meraih 5,347 undi, BN pula mendapat 5,283 undi dan majoritinya hanya 64 undi sahaja dimumkan jam 8.29 oleh Pengerusi SPR malam tadi.

Pemimpin-pemimpin PAS termasuk Ahli Jawatankuasanya, Datuk Husam Musa sudah mula memasuki pusat penjumlahan undi.

8.36 malam - Keadaan di tempat pengumuman sesak dengan lautan penyokong kedua-dua pati, terutamanya penyokong PAS. Golongan muda yang menyokong PAS masih bersemangat menantikan keputusan akhir diumumkan.

PAS MENANG!!!! TAKBIR


UNDI PAS 5348
UNDI BN 5283
MAJORITI 65



JUMLAH UNDI ROSAK 90
JUMLAH KELUAR MENGUNDI 10 746 (87.42%)
JUMLAH SALURAN MENANG 14 DARIPADA 27
JUMLAH UPU MENANG 4 DARIPADA 9



MASA 8.29 PM (rasmi)

KEPUTUSAN RASMI-8.29 MLM



PAS MENANG!!!!!!!!!!!!!!!




UNDI PAS 5348
UNDI BN 5283
MAJORITI 65


JUMLAH UNDI ROSAK 90
JUMLAH KELUAR MENGUNDI 10 746 (87.42%)
JUMLAH SALURAN MENANG 14 DARIPADA 27
JUMLAH UPU MENANG 4 DARIPADA 9


MASA 8.29 PM (rasmi)

KEPUTUSAN TIDAK RASMI

PAS 5363
BN 5293
UNDI ROSAK 90
MAJORITI 70
JUMLAH KELUAR MENGUNDI 10 746 (87.42%)
JUMLAH SALURAN MENANG 14 DARIPADA 27
JUMLAH UPU MENANG 4 DARIPADA 9


MASA 7. 33 PM

KIRAAN SEMULA SEDANG DIJALANKAN

PAS MENANG: 2000 undi majoriti



Jul 14, 09 3:48pm

Berdasarkan pengundian sehingga jam 3 petang tadi, Pengarah pilihanraya PAS Kelantan, Abdul Fatah Harun yakin calon parti itu - Mohd Fauzi Abdullah - sudah menang pilihanraya kecil DUN Manek Urai.

Menurutnya, bancian selepas pengundian mendapati calonnya dijangka menang dengan majoriti hampir 2,000 undi.

Fatah berkata, jentera pilihanraya parti itu telah mengumpul dan mengira pembuangan undi setakat ini.

"Saya tak ingat berapa peratusan yang diperoleh oleh PAS dan BN.

“Tetapi saya boleh kata, kita akan menang dengan majoriti hampir 2,000 undi,” tambahnya.

Pada jam 3 petang tadi peratus pengundian mencecah 83.89 peratus atau 10,312 orang walaupun ada dua jam lagi untuk mengundi, sebelum pengundian tamat pada jam 5 petang.

sumber: malaysiakini.com




Lebih 85% keluar mengundi, Penyokong dan jentera BN sudah tidak kelihatan sejak 3 petang lagi. Bilik Gerakan PAS jangka calon PAS menang majoriti 1700 undi

sumber: suara keadilan



LAGI update dari PRKN41.PAS.ORG.MY

5.00 petang - Tepat jam 5 petang, semua pusat membuang undi secara rasminya ditutup. Keputusan dijangka akan diumumkan pada jam 8 malam.

4.55 petang - Di Temali, seramai 350 orang berhimpun di hadapan pusat pembuangan undi (50%Pas dan 50% BN)

4.52 petang - 10 minit sebelum tamat masa pengundian, peratus keluar mengundi sebanyak lebih kurang 86%

4.40 petang - Kemalangan di hadapan Sek. Keb. Sungai Perial, Nadiah Mohd Kamil, 24, dari Kuala Kangsar cedera di bahagian mulut diiringi pegawal keselamatan PAS

4.39 petang - Calon PAS, Abe Uji tiba di markas Induk PAS. Para penyokong menyambut dengan laungan takbir berkali-kali

4.31 petang - Calon BN meninggalkan UPU Temalih bersama pengiring-pengiringnya dengan bermotorsikal

4.30 petang - YB Takiyuddin berada di Sekolah Manik Urai Baru

4.16 petang - Calon PAS, Abe Uji dalam perjalanan menuju ke Markas Induk daripada UPU Temali

4.15 petang - Peratusan yang telah keluar mengundi sebanyak 84%

Kenderaan bergerak sangat perlahan dari persimpangan Manek Urai Baru ke Sungai Perial

Muhyiddin dah balik KL...apa petandanya tu....


3.56 petang - Beberapa pemerhati daripada MAFREL masih kelihatan berada di peti undi memantau perjalanan pilihan raya kecil Manek Urai.

3.50 petang - Peratus keluar mengundi sehingga pukul 3 petang tadi sudah mencecah 83.9 peratus atau 10,312 pemilih menunaikan tanggungjawab - dua jam sebelum pusat pembuangan undi ditutup.

3.47 petang - Di Temali, calon PAS tiba di pusat pengundian. Beliau disambut oleh kira-kira 150 penyokong dan diiringi dengan bacaan doa


3.46 petang - Seramai 150 hingga 200 penyokong PAS kembali berkumpul di hadapan pusat pengundian Sungai Peria



3.30 petang - Timbalan Perdana Menteri berlepas ke Kota Bharu daripada MRSM Kuala Krai dengan menaiki helikopter

3.20 petang - Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yasin sampai di MRSM Kuala Krai

3.09 petang - Di Sungai Peria, dua orang petugas muslimat PAS dari Kuala Kangsar, dimasukkan ke hospital Kuala Krai akibat cedera parah akibat balingan batu dari kumpulan penyokong BN

3.00 petang - Perjalanan ke beberapa UPU masih sesak. Diantaranya Sungai Peria, Sungai Sok, Chuchoh Putri dan Laloh

2.55 petang - Calon PAS, sebentar tadi tiba di Sekolah Kebangsaan Manek Urai Lama. Keadaan di sana tenang berikutan tiadanya petugas perayu undi dari BN.

2.53 petang - Di Sungai Peria, kedua-dua penyokong PAS dan UMNO mula berehat. Aliran pengundian semakin berkurangan

2.50 petang - Perayu-perayu undi BN mula meninggalkan tempat di Manek urai Baru. Hanya kelihatan 5 orang puteri Umno sahaja di sana, lagak gayanya pasif seperti malu mahu merayu undi.

2.49 petang - Di Manek Urai Baru, pihak SPR telah membenarkan pemerhati barung dari PAS berada bersama barung SPR selepas berunding dengan pihak polis oleh YB datuk Takiyuddin

2.46 petang - Pengundi luar berpihak kepada PAS. Sebanyak 81.75 % daripada 2200 orang telah keluar mengundi.

2.38 petang - SPR menjangkakan sebanyak 85 peratus pengundi akan keluar mengundi dalam pilihan raya kecil ini.

Calon PAS, Abe Uji sedang berada di UPU Manek Urai Lama

2.30 petang - Mengikut culaan selepas 75% keluar mengundi, PAS mendahului lebih kurang 1000 undi.Jika peratus undi bertambah, BN mungkin akan kalah teruk



ehsan prkn41.pas.org.my

PERKEMBANGAN PILIHAN RAYA KECIL DUN MANEK URAI 2








2.00 petang - Calon BN Tuan Aziz Tuan Mat di UPU Chuchu Puteri

1.50 tengahari - Anak-anak Abe Uji turut serta mengiringinya dalam sesi konvoi ke tempat-tempat pengundian.

Di Lata Rek setekat jam ini, petugas Pas masih kelihatan kuat meraih undi berbanding petugas BN yang nampaknya semakin putus asa, namum pada masa yang sama masih melalukan perangai yang tidak baik.

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayob yang telah melawati 4 buah UPU memberitahu, PAS mendahului 52%.

1.14 petang - calon PAS kini berada di Sekolah Kebangsaan Kg karangan, major

1.10 petang - Sehingga jam 12 tengahari tadi, kira-kira 68.4 peratus atau 8,475 pengundi keluar mengundi pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai, hari

12.59 tengahari - Pusat Pengundian Laloh - Dilaporkan, Seorang tua yang tidak mengundi pada tahun 2008 telah dibawa keluar oleh wanita UMNO Pulau Pinang tanpa pengetahuan penjaganya.

Wanita UMNO Pulau Pinang tersebut membawa orang tua tersebut bersama kad pengenalannya ke pusat pengundian Sk Laloh.

Walaubagaimanapun orang tua tersebut telah ditinggalkan bersendirian di dalam pusat pengundian dan kad pengenalannya tidak bersamanya.

Kini Mafrel sedang menguruskan isu tersebut, dan melaporkan kad pengenalan tersebut hilang. Orang tua itu sekarang ini berada di dalam pondok pos SPR.

Calon PAS juga kini kelihatan berada di pusat pengundian tersebut


12.34 tengahari - Peratus keluar mengundi sehingga pukul 12 tengah hari sudah mencecah 68.4 peratus atau 8,415 pemilih menunaikan tanggungjawab - empat jam selepas pusat pembuangan undi dibuka.

12.34 tengahari - Peratusan keluar mengundi sehingga jam 11 pagi tadi kira-kira 57%

12.30 tengahari - Keadaan di Pria kembali terkawal oleh pasukan polis

12.19 tengahari - Pusat pengundian Pria - keadaan tidak terkawal ekoran penyokong kedua-dua pihak menyerbu ke dalam tempat pusat pengundian.

Ini bermula ketika pegawai spr datang memasuki pusat pengundian, ia telah diikuti pula oleh kereta berlambang Dacing. Penyokong PAS tidak berpuas hati dan mnyerbu pusat pengundian tersebut. Akhirnya penyokong BN turut menyerbu sama. Penyokong kedua2 pihak juga salin baling botol dan batu antara satu sama lain. Polis dilihat tidak dapat mengawal keadaan yang semakin teruk itu.

PERKEMBANGAN PILIHAN RAYA KECIL DUN MANEK URAI












BERIKUT adalah perkembangan hari mengundi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai:


11.59 pagi - Peratus keluar mengundi sehingga pukul 11 pagi ini sudah mencecah 57.6 peratus atau 7,085 pemilih menunaikan tanggungjawab - tiga jam selepas pusat pembuangan undi dibuka.

11.46 pagi - Pertambahan crowd penyokong PAS di Sungai Sok bertambah 500 orang, BN hanya 300 orang sahaja.

11.46 pagi - Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nit Mat sedang meninggalkan Sekolah Kebangsaaan Manek Urai Lama, menuju ke tempat mengundi lain.

11.43 pagi - Keadaan di Sungai Peria diberitakan tegang, keadaan sekarang kelihatan kedua-dua penyokong parti bertanding berbalinagn botol. Polis sedang cuba mengawal keadaan.

11.38 pagi - Di Manek Urai baru, pengundi semakin berkurangan, kerana ramai pengundi yang telah keluar pagi tadi. Peratusan keluar mengundi 52%.

11.35 pagi - Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nit Mat sekarang berada di Sekolah Kebangsaaan Manek Urai Lama.

11.30 pagi - Bilangan crowd PAS meningkat 350 orang berbanding UMNO lebih kurang 250 orang sahaja, keadaan saling memprovokasi tetapi masih dalam keadaan terkawal.

11.22 pagi - Penyokong PAS mengepung sebuah kereta yang dinaik mereka disyaki menyamar sebagai pegawai SPR yang mengguna pelekat dan masuk ke pusat pengundian di Manjor. Mereka meminta identiti mereka. Polis kemudiannya campurtangan dan mengesahkan mereka bukan pegawai SPR dan mengarahkan mereka beredar dari situ.
Penyokong PAS itu turut mengoyak pelekat tersebut sambil melaungkan 'penyamar'.


11.22 pagi - 200 orang penyokong PAS mula merapati pagar di sebelah pejabat kisdar, tempat pembayaran pengundi.


Jalan dari Kuala Krai - Manek Urai ketika ini sesak tidak bergerak.


11.20 pagi - Calon PAS, Abe Uji bersama pengiringnya masuk ke tempat pengundian di Sekolah Kebangsaan Lata Rek, bertemu dengan penyokong-penyokong PAS.


11.15 pagi - Lata Rek ketika ini, petugas semakin bertambah 4 kali ganda berbanding BN, mereka bertakbir, bertahmid dan bersama membaca doa Qunut Nazilah.
Sementara itu, petugas BN masih dalam keadaan pasif, tidak bergerak meraih undi mereka.

11.05 pagi - Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof kelihatan sampai di UPU Manek Urai Baru.

11.00 pagi - Calon Pas, Mohd Fauzi Abdullah berkata peluang beliau untuk menang pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai adalah cerah.

“Peluang menang cerah bagai bulan purnama,” katanya ketika ditemui wartawan di Sekolah Kebangsaan Peria 2 dekat sini, sebentar tadi.Calon Pas, Mohd Fauzi Abdullah berkata peluang beliau untuk menang pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai adalah cerah.

Beliau berkata, setakat ini, perkhidmatan pengangkutan yang disediakan petugas parti mendapat sambutan ramai pengundi.

“Peluang menang cerah bagai bulan purnama,” katanya ketika ditemui wartawan di Sekolah Kebangsaan Peria 2 dekat sini, sebentar tadi. -Berita Harian

10.58 pagi - Menurut Ketua Muslimat Kelantan, Siti Zailah Mohd Yusof, di Lata Rek bilangan keluar mengundi ikut saluran 127 daripadanya penyokong PAS, manakala 20 lagi penyokong BN.

10.57 pagi - Di Temalir - lebih 40.59% pengundi telah keluar mengundi.

10.45 pagi - Di UPU Manjor - 400 pengundi telah menunaikan tanggungjawab mengundi, masih berbaki lagi yang tidak keluar mengundi.

10.40 pagi - daripada UPU Temalih, keadaan penyokong kedua-dua parti saling mereka berhujah sesama mereka tetapi keadaan terkawal. Walaubagaimanapun penyokong PAS dilihat lebih bersemangat berbanding BN. Kekuatan penyokong PAS:UMNO= 60 : 40.

10.39 pagi : Di SK Manek Urai Lama, kira-kira 250 penyokong PAS balas-membalas sorakan dengan lebih kurang 200 penyokong BN.

Penyokong PAS menjerit "rasuah" dan "Altantuya" (Shaariibuu) kepada lawannya, dan kedengaran ungkapan lucah berkonotasi liwat dari arah kumpulan BN yang berada di seberang sebatang jalan kampung.


10.23 pagi : Peratus keluar mengundi sehingga pukul 10 pagi ini sudah mencecah 38.3 peratus atau 4,706 pemilih menunaikan tanggungjawab - dua jam selepas pusat pembuangan undi dibuka.


10.05 pagi : Di Manek Urai Baru pula, seorang wanita dipercayai penyokong Umno "naik angin" kerana tidak tahan mendengar bacaan salawat dan takbir yang kuat dan tidak henti-henti oleh penyokong PAS.

Insiden dekat SK Manek Urai Baru bermula lebih kurang 9.10 pagi, tidak lama selepas MB Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat meninggalkan kawasan tersebut.

Laungan takbir yang diselang-seli dengan selawat kira-kira 150 penyokong PAS, kebanyakan lelaki - yang berada di sebelah sekumpulan 50 penyokong BN, rata-ratanya wanita - menimbulkan rasa gelisah wanita terbabit.

Beliau kelihatan berbincang dengan beberapa petugas PAS dan dengan muka berangnya bersuara dengan nada sedikit tinggi. Bagaimanapun suaranya ditenggelami laungan penyokong PAS.

Beberapa anggota polis kemudian kelihatan cuba memisahkan kumpulan parti-parti politik bertanding itu. Kira-kira 30 anggota polis ditempatkan di situ.

9.30 pagi: Setakat pukul 9 pagi, SPR mengesahkan sebanyak 1,932 pengundi (15.7 peratus) telah keluar mengundi.

8.40 pagi: Calon BN, Tuan Aziz Tuan Mat tiba untuk melawat pusat mengundi SK Manek Urai Baru.

8.10 pagi: Calon PAS, Mohd. Fauzi Abdullah dijangka melawat peti undi Sg Peria.

8.01 pagi: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat tiba di pusat pengundi kawasan Sg Peria, SK Peria. Beliau tidak mahu meramalkan tetapi punya keyakinan PAS akan beroleh kemenangan.

8 pagi: Sebanyak sembilan pusat mengundi mula dibuka.

7.45 pagi: Orang ramai sudah mula beratur untuk menyemak saluran mengundi masing-masing. Pihak polis mengawal lalu lintas seawal pukul 6 pagi


sumber dari mstar.com.my,malaysiakini.com, greenboc dan prkn041.pas.org.my

Manek Urai: UNDI PAS....KEKALKAN KEPIMPINAN ULAMA


Inilah ayat-ayat bila Pakatan Rakyat menang....5 kali dah amaran yang sama dikeluarkan kecuali di Batang Ai....Insya'allah PAS menang dengan majoriti lebih besar lagi


KUALA KRAI: Polis Diraja Malaysia (PDRM) memberi amaran kepada partiparti politik yang bertanding pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri DUN) Manik Urai supaya tidak mengadakan perarakan untuk meraikan kemenangan selepas keputusan diumumkan malam esok.

Ketua Polis Kelantan SAC 1 Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata tindakan itu bagi memastikan ketenteraman awam dipelihara dan menegaskan bahawa polis tidak akan teragakagak mengambil tindakan tegas kepada pihak yang engkar.

"Pihak polis akan hadapi sebarang kemungkinan. Kita akan bertindak tegas," katanya pada sidang akhbar di Markas Taktikal PDRM di Laloh, Manek Urai, dekat sini hari ini.

Beliau berkata kempen pilihan raya DUN Manek Urai setakat ini telah berlangsung tanpa sebarang insiden yang tidak diingini.

Sebanyak 74 ceramah iaitu 39 ceramah PAS, 34 ceramah Barisan Nasional (BN) dan satu ceramah bebas diadakan sepanjang kempen berlangsung sejak hari penamaan calon pada 6 Julai lepas hingga malam tadi, katanya.

Mengulas mengenai hari pengundian esok, Abdul Rahim berkata tiada jalan utama akan ditutup tetapi PDRM akan menempatkan 70 anggota trafik di tempat-tempat strategik bagi mengawal lalulintas.

"Ini bagi memastikan keselamatan dan lalulintas di sepanjang 27 kilometer Jalan Kuala Krai-Gua Musang teratur," katanya menambah PDRM sentiasa siapsiaga dengan sebarang kemungkinan.

Beliau berkata sebanyak 17 laporan polis dibuat oleh anggota polis pemantau dan anggota Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengenai beberapa kesalahan sepanjang kempen berlangsung seperti ceramah tanpa permit.

Tindakan susulan akan diambil berhubung laporan itu, katanya.

Esok, 12,293 pengundi Manek Urai akan memilih wakil rakyat mereka berikutan kematian Ismail Yaakob daripada PAS, pada 22 Mei lepas, akibat sakit jantung.

BN diwakili Tuan Aziz Tuan Mat, 39, manakala PAS Mohd Fauzi Abdullah, 50. BERNAMA

updated: lagi pilihanraya kecil di Kelantan...


Lagi pilihanraya kecil di Kelantan, perkhabaran dari facebook Tok Guru Nik Aziz,
Menjelang hari pengundian yang sudah tidak sampai 24 jam, kini timbul pula khabar angin yang mengatakan kononnya Adun Galas, Che Hashim Sulaima telah meninggal dunia.



BERITA TERDAHULU

ADUN galas kini uzur hidap barah perut

Posted on Julai 9, 2009 by HermanSamsudeen

KOTA BHARU: Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS kawasan Galas di Parlimen Gua Musang, Che Hashim Sulaima, 45, kini dilaporkan dalam keadaan uzur akibat kanser perut.

Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata beliau telah menghubungi Che Hashim semalam dan bertanya khabar mengenai keadaan ADUN itu.

“Semalam saya hubungi dia, memang dia sakit barah dan uzur sekarang ini. Dia menjalani proses kimoterapi di Kuala Lumpur,” katanya kepada pemberita di Kota Darulnaim di sini Khamis.

Menurut sumber rakan terdekat Che Hashim berkata beliau kini sentiasa berulang-alik dari kawasannya ke Kuala Lumpur untuk mendapatkan rawatan kimoterapi bagi penyakitnya itu, yang kini berada di tahap empat.

“Semua ahli keluarganya jarang berada di rumah di Taman Tropika, Galas dan Kampung Kerinting, di Galas,” katanya kepada Bernama.

Sementara itu pemimpin PAS dan anggota keluarga terdekat ketika dihubungi enggan mendedahkan sebarang maklumat mengenai keadaan Che Hashim.

Tinjauan Bernama mendapati di pejabat PAS Kawasan Parlimen di Bandar Gua Musang turut mengadakan majlis tahlil dan bacaan surah Yassin bagi mendoakan kepada Allah agar Che Hashim segera sembuh. BERNAMA

dipetik dari dppwp.wordpress.com

Isnin, Julai 13, 2009

PANAS!!! Perempuan ataupun Ja#@&*



AWAS!!! Pembangunan tanpa Ad Din yang menghancurkan dan memusnahkan akhlak dan moral remaja islam di Terengganu. Duduk terkangkang, berseluar pendek sambil berbangga dengan air kencing syaitan di tangan. Yang lebih mengaibkan lagi, gadis remaja yang beragama ISLAM!! Jangan biarkan apa yang berlaku ini terjadi di Kelantan.

SAYANGI KELANTAN
SAYANGI TOK GURU
MEMBANGUN BERSAMA ISLAM
UNDILAH PAS

Artikel ini disalin dari http://nisaterengganu.blogspot.com

PENAFIAN :


Nisa' Negeri Terengganu tidak bertanggungjawab terhadap artikel yang disiarkan diatas walaupun bahannya disalin daripada laman laman kami.
Sdra/i boleh merujuk artikel asal di link berikut ;

http://nisaterengganu.blogspot.com/2009/07/arak-jadi-minuman-kebanggaan.html

confirm...sah...sohih la apa yang dikata




Lenstar eyes $8 bln Malaysian oil facilities-report

KUALA LUMPUR, July 13 (Reuters) - UK-based investment holding company Lenstar Investments Ltd
is studying a plan to build a petroleum refinery and petrochemical complex in Malaysia worth up to $8 billion, a Malaysian newspaper reported on Monday.

Lenstar will begin feasibility studies for the project in the northern state of Perak and Malacca in the southwest, the company's managing director Mohammad Munir Malik was quoted as saying by The Edge Financial Daily.

Lenstar had earlier began building an $800 million oil storage terminal and
marine facility in Malaysia's northern state of Kedah, the report said.

(Reporting by Liau Y-Sing; Editing by Julie Goh)



Kalau betul la Malaysia dah kehabisan minyak, kenapa syarikat pelaburan Lenstar Investments Ltd Berpangkalan di UK sedang mengkaji pelan untuk membina Kilang memproses petroleum dan kompleks memproses petrokimia di Malaysia berharga RM8,000 juta sebagaimana dipetik daripada suratkhabar Malaysia pada Isnin, hari ini.

Lenstar sedang dalam peringkat meneliti projek di Perak dan di Melaka,sebagaimana yang diberitahu kepada The Edge Financial Daily oleh pengurus besar syarikat tersebut, Mohammad Munir Malik.

Lenstar dalam proses membina RM800 juta depot simpanan minyak dan kemudahan marin di kedah, sebagaimana yang dilaporkan.
-sumber dipetik daripada reuters.

Maksudnya...memang betul la Kelantan mempunyai simpanan minyak dan gas yang banyak...setakat satu jambatan yang ditawarkan aje...sedangkan berpuluh billion yang dirompak dari Kelantan....UNDI PAS...MEMBANGUN BERSAMA ISLAM...TAKBIR!!!

PAS dijangka menang....


Manek Urai: PAS dijangka menang dengan meraih 87.2% undi....insya'allah
untuk mengundi...sila klik di sini.

Rayuan pada rakyat di manek urai

KEKALKAN NEGERI KELANTAN DIBAWAH KEPIMPINAN TOK GURU

KEMBALIKAN ROYALTI MINYAK HAK RAKYAT KELANTAN


Jangan Jatuhkan Kerajaan Kelantan

Oleh Dr Mohd Asri Zainul Abidin (Bekas Mufti Perlis)

“Melihat kepada usaha-usaha islamisasi di Kelantan yang telah dan sedang dilakukan, maka saya berpendapat sebarang kegiatan untuk menjatuhkan Kerajaan Kelantan yang sedang ada amat tidak wajar dan menyanggahi ruh Islami seorang muslim, bahkan jiwa seorang insan biasa yang adil dalam penilaian pun.


Biarlah Kelantan dengan caranya, mereka muslim, mereka cuba memerintah dengan pendekatan yang tidak menyanggahi syariat, sebaliknya cuba memenuhinya. Usaha menjatuhkan Kelantan hanya menimbulkan salahfaham mereka yang bersemangat Islam terhadap Kerajaan Pusat.”

sumber http://www.detikdaily.net

Orang kito