Kawan-kawan dan sahabat handai....

Ahad, April 18, 2010

Umno Upah Gengster Ugut Pengundi Di Hulu Selangor

Oleh Rusnizam Mahat

KUALA KUBU BAHARU 18 Apr - Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor akan menyaksikan Umno-Barisan Nasional menggunakan apa sahaja cara bagi memenangi pilihan raya 25 April depan termasuk mengupah gengster bagi mengugut dan menakutkan penyokong Pakatan Rakyat.

Menurut Ahli Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN, Badrul Hisham Shaharin, pilihan raya kali ini paling penting buat Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dengan menggunakan seluruh jentera dan aparat kerajaan bagi memastikan kemenangan BN.

Ini termasuk menghantar gengster dari pertubuhan-pertubuhan yang tidak berdaftar.

"Seperti biasa ada pertubuhan silat yang dibayar, dan pertubuhan yang tak didaftar dibayar untuk menimbulkan kekecohan. Ini pilihan raya yang paling mahal sekali.

Menggunakan gengster ini memang kerja Umno dan Barisan Nasional. Saya menjangkakan akan lebih teruk dan parah lagi," kata Badrul atau CheGuBard.

Beliau mengulas kejadian keganasan yang dilakukan oleh penyokong Barisan Nasional yang menyebabkan berlaku ketegangan di sebuah padang berdekatan pekan Kerling, Kuala Kubu Baru semalam.

Kejadian pada hari pertama kempen pilihan raya selepas penamaan calon itu berlaku apabila pemuda BN didakwa bertindak membaling botol berisi air ke arah hadirin yang hadir untuk mendengar ceramah yang dianjurkan Pakatan Rakyat.

Saksi melihat sebanyak tiga hingga empat botol dibaling oleh pemuda BN itu ke arah hadirin yang berulang-alik di situ.

Tindakan provokatif itu dipercayai dilakukan oleh sekumpulan 30 hingga 40 orang pemuda BN yang berada di pondok panas mereka yang terletak bersebelahan dengan padang berkenaan.

Kejadian berlaku sejurus ketibaan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menyampaikan ceramahnya kira-kira jam 11.15 malam.

Justeru itu, Badrul meminta seluruh pengundi dan jentera Pakatan Rakyat di Hulu Selangor bertenang dan tidak melayani sebarang bentuk provokasi yang dilakukan kumpulan gengster berbayar tersebut.

"Paling penting ialah kita perlu dekati terus pengundi dan biarkan mereka terus dengan gengster berbayar mereka," ujarnya ketika ditemui Suara Keadilan.

Beliau juga meminta beribu anggota polis yang bertugas di Hulu Selangor supaya menunjukkan kesungguhan untuk menjamin keamanan dan keselamatan pengundi di kawasan itu.

"Kita tak nak peristiwa di Bagan Pinang berulang, pertumpahan darah dan sebagainya. Bagan Pinang merekodkan di hadapan mata saya pemandu Ketua Polis Negeri ditumbuk Pemuda Umno dan oleh kerana ia berkait dengan Pemuda Umno, maka kes itu ditutup. Ada pertubuhan silat dibayar dan seperti biasa, gangster ini akan digunakan sepenuhnya," jelas beliau lagi.

Sumber: Suarakeadilan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito