Kawan-kawan dan sahabat handai....

Sabtu, April 24, 2010

Anwar tunggu Najib di pentas debat esok

KUALA KUBU BAHARU 23 Apr - KEADILAN sudah menyediakan pentas untuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berdebat dengan Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung isu Apco dan hubunganya dengan Zionis Israel.

Debat Perdana bertajuk "Isu Apco, Israel dan Keselamatan Negara" itu dijadual berlangsung esok bertempat di Stadium Mini Kuala Buku Baharu bermula pukul 9 malam.

Anwar membuat cabaran terbuka kepada Najib untuk berdebat dengan beliau atas isu kepentingan negara dan rakyat semasa berucap di Batang Kali dia hari lalu. 

Pengarah Pilihan Raya KEADILAN, Fuziah Salleh berkata pentas debat ini akan memberikan peluang kepada kedua-dua pemimpin menerangkan kepada rakyat Malaysia secara terbuka.

"Debat ini akan memberi peluang kepada Najib dan Anwar berdebat di depan umum dan saya cabar kepada RTM, TV3 dan semua rangkaian televisyen menyiarkan debat ini secara langsung untuk rakyat menilai," kata beliau.

Fuziah juga menyelar tindakan media arus perdana yang menyiarkan kempen secara berat sebelah kerana tidak Pakatan Rakyat tidak diberi media dengan adil.

Ditanya media berhubung tempat untuk kedua pemimpin berdebat, Fuziah berkata KEADILAN akan menyediakan pentas, logistik dan permit polis untuk mereka.

"Tempat sudah disediakan tetapi kita masih menunggu jawapan yang positif daripada pihak Umno-Barisan Nasional dan berharap semua rangkaian televisyen boleh menyiarkan secara langsung," ujar Fuziah lagi yang juga merupakan Ahli Parlimen Kuantan.

Semalam, Anwar selaku Ketua Pembangkang sekali lagi mencabar Najib berdebat secara terbuka berhubung isu Apco yang didakwa mempunyai hubungan dengan rejim zionis Israel.

Ahli Parlimen Permatang Pauh membuat cabaran itu selepas beliau dihadapkan ke Jawatan Kuasa Hak dan Kebebasan berhubung 1Malaysia dan Apco Worldwide yang kemudiannya dinafikan oleh kerajaan.

Sumber: Suarakeadilan

Anakmuda: Anwar dan Najib seperti Langit dan bumi. Kalau cakap sorang atas pentas dia berani, kalau berdebat, takut macam tikus. Bukti cakap tak serupa bikin. Kalau di terjah, jawab terkencing kencing.

3 ulasan:

  1. memang betoi2 berani la anwar ni,,,

    patut la dia selalu kata,, lawan tetap lawan

    BalasPadam
  2. Menggelupur Mahfuz pertahan Pas For All. Baca sini:

    http://satulimatiga.blogspot.com/2010/04/menggelupur-mahfuz-pertahan-pas-for-all.html

    BalasPadam

Orang kito