Kawan-kawan dan sahabat handai....

Isnin, September 28, 2009

sah confirm sohih....isa samad tidak terpilih...kesian dia


Isa Samad putih mata? Itulah antara gembar gembur yang bertiup kencang berhubung calon BN yang bakal diumumkan oleh Timbalan Presiden Umno, Muhyiddin Yassin esok di Bagan Pinang.


Muhyiddin hari ini menyatakan bahawa ada lebih dari 1 nama yang dikemukakan kepada Umno Pusat untuk dipilih. Ini bermakna selain Isa ada nama lain yang sedang dipertimbangkan oleh pimpinan pusat.

Sudah tentu calon selain Isa adalah calon yang pimpinan Umno Negeri dan Pusat. Ini kerana Umno Bahagian dan cawangan mahukan Isa Samad bertanding walaupun Isa jelas perasuah dan pemakan suap.


Kita tunggu esok siapa yang bakal dinobatkan oleh Muhyiddin. Esok juga kita akan dapat lihat apa reaksi penyokong Isa jika beliau tidak dipilih.


Namun begitu saya yakin jika Isa tidak dipilih beliau sudah tentu akan dapat habuan lain. Mungkin habuan itu lebih besar dari apa yang beliau dapat jika menjadi YB Bagan Pinang. Untuk memujuk orang Umno mudah sahaja bagi projek, kontrak dan pangkat senyap lah dia. Pujuk ahli Umno lagi senang bagi mereka makan 'free', melancong 'free' habis cerita.

Mengikut sumber yang boleh dipercayai, Isa Samad memang pilihan rakyat tempatan tetapi bukan pilihan umno pusat atau mantan PM, che det.


Nama yang mungkin naik berkemungkinan tan sri sulaiman....mengikut sumber orang-orang umno di Port Dickson...Apa-apa pun Isa pendek confirm terkeluar dari senarai calon-calon pilihan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito