Kawan-kawan dan sahabat handai....

Isnin, Disember 14, 2009

KPI 10 menteri gagal tapi cover line....


Kerajaan Barisan Nasional hari ini gagal membentangkan laporan Indeks Petunjuk Prestasi (KPI-Key Performance Index) apabila 10 menteri kabinet gagal menyerahkan laporan masing-masing.

Dengan itu, pembentangan laporan tersebut terpaksa ditunda sehingga akhir bulan Disember, sebulan terlewat dari sasaran sebagaimana di tetapkan Najib sendiri, penilaian dibuat setiap enam bulan sekali.

Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Razak berkata beliau akan berjumpa dengan menteri berkenaan dalam beberapa hari ini, bagi memastikan KPI yang dibentangkan setelah enam bulan beliau mengambil alih tampuk pemerintahan.

“Saya akan menemui beberapa menteri esok dan yang lain selepas Persidangan Iklim di Copenhagen. Semua (penilaian) pembentangan akan selesai akhir bulan ini,” katanya sebagaimana dilaporkan Bernama.

Najib berkata demikian selepas mempengerusikan mesyuarat kali ketiga berkaitan persiapan akhir KPI.

Berikutan itu, akhbar-akhbar media perdana tidak melaporkan kegagalan tersebut sebaliknya memusingkan kepada soal pencapaian keseluruhan enam Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA), yang ditonjolkan sebagai ‘mencapai tingkat puas hati’ Perdana Menteri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito