Kawan-kawan dan sahabat handai....

Selasa, Disember 15, 2009

bumi yang mana tak ditimpa hujan...


Saya Terima Semula Jawatan Naib Presiden PKR - Dr. Jeffrey


KOTA KINABALU: Pertikaian antara Datuk Dr. Jeffrey Kitingan dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dilihat mulai reda apabila beliau dilantik semula sebagai Naib Presiden parti itu yang bertanggungjawab terhadap Sabah dan Sarawak.

Dr. Jeffrey memberitahu The Star semalam bahawa beliau menerima pelantikan semula berkenaan seperti yang diumumkan oleh Penasihat parti, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Sekarang masa untuk teruskannya, tiada sebab untuk saya menolak pelantikan ini semula dengan tugas tambahan jika ia adalah termasuk dalam hak yang diiktiraf," katanya.

Beliau juga menggambarkan pelantikan semula sebagai satu tanggungjawab yang besar.

Ditanya sama ada beliau akan menghadiri Konvensyen PKR Sabah yang akan diadakan hujung minggu ini, Dr. Jeffry berkata: "Saya akan berada di sana walaupun tidak dijemput."

Semalam, Anwar mengumumkan pelantikan semula Dr. Jeffrey ke jawatan Naib Presiden serta bertanggungjawab bagi merangka pembangunan Sabah dan Sarawak bagi menghadapi pilihan raya akan datang.

Dr. Jeffrey sebelum ini meletak jawatan sebagai Naib Presiden PKR pada 27 Oktober lalu kerana kecewa dengan keputusan pemimpin tertinggi parti terutamanya yang melibatkan hal ehwal Sabah.

sumber:mstar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito