Kawan-kawan dan sahabat handai....

Jumaat, Disember 04, 2009

Di kedah umno bergolak....di Terengganu pun ikut sama...


KUALA NERUS - Umno Terengganu sebenarnya semakin ‘parah’ menghadapi krisis dalamannya yang melibatkan pimpinan peringkat negeri dalam dua kelompok.

Meski pun, Menteri Besar Terengganu, Dato’ Ahmad Said masih berada di Mekah bagi menunaikan ibadat haji tetapi ‘seterunya’ bekas pemimpin nombor satu negeri, Dato’ Seri Idris Jusoh belum mahu ‘mengalah’.

Bahkan, Menteri Dalam Negeri, Dato’ Seri Hishammuddin Tun Hussein yang dilantik sebagai Pengerusi Perhubungan Umno Terengganu juga gagal memulihkan krisis ‘dalaman’ tersebut.

Difahamkan, Hishammuddin juga sedikit sebanyak turut terpalit dalam krisis tersebut yang menyebabkan sebahagian pemimpin Umno di peringkat bahagian dan cawangan seolah-olah memboikot majlis yang dihadiri oleh Pengerusi Umno negeri ini.

Tinjauan yang dibuat ke Majlis Qurban Sempena Aidiladha bersama Dato’ Seri Hishammuddin Tun Hussein di perkarangan Masjid Kampung Tok Jembal, Seberang Takir pada 28 November 2009, lalu kurang mendapat sambutan rakyat.

Bahkan, pemimpin Umno peringkat negeri, bahagian dan wakil-wakil rakyat Barisan Nasional (BN) juga tidak kelihatan kecuali hanya beberapa orang tertentu sahaja.



Antara wakil rakyat BN Terengganu yang hadir bersama meraikan majlis tersebut iaitu Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seberang Takir, Ahmad Razif Abd. Rahman, Dato’ Abdul Rahin Said (Teluk Pasu), Din Adam (Bukit Besi), Zakaria @ Ariffin Abdullah (Paka) dan Ahli Parlimen Kuala Nerus, Dato’ Mohd Nasir Ibrahim Fikri.

Majlis tersebut merupakan Program Pemimpin Bersama Rakyat yang jumlah kehadirannya hanya sekitar 150 orang sedangkan Umno Bahagian Kuala Nerus sahaja mempunyai 180 buah cawangannya.

Program tersebut bagi menyempurnakan sejumlah 11 ekor sembelihan lembu korban untuk diagihkan kepada orang ramai dan penduduk setempat.

Sumber dalaman memaklumkan selepas majlis tersebut diadakan satu mesyuarat tertutup Umno Bahagian Kuala Nerus di Pulau Duyong.

Menurutnya, Ketua Umno Bahagian Kuala Nerus, Dato’ Mohd Nasir telah dikecam hebat oleh Dato’ Hishammuddin yang kecewa dengan jumlah kehadiran orang ramai


Sumber : Buletin Online

P/S-Mungkin lembu lebih ramai daripada hadirin yang datang.............

1 ulasan:

  1. kalau UMNO mistilah bunoh lembu bukan korban lembu

    BalasPadam

Orang kito