Kawan-kawan dan sahabat handai....

Rabu, Ogos 19, 2009

Mamak zambery derhaka titah raja...

Pemuda PAS Dakwa Zambry Guna Masjid Untuk Berpolitik

IPOH, 19 Ogos (Bernama) -- Dewan Pemuda Pas Perak pada Rabu membuat aduan kononnya Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir menggunakan masjid sebagai pentas untuk berpolitik.

Penolong setiausahanya Safarizal Salleh menyerahkan surat aduan berhubung perkara berkenaan kepada Bahagian Pentadbiran, Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Perak (MAIAMP) di sini untuk disampaikan kepada Raja Muda Raja Dr Nazrin Shah.

Dewan itu mendakwa Zambry menggunakan Masjid Ibnu Salam di Pengkalan Pegoh di sini untuk mengadakan majlis tazkirah dan ceramah pada 8 malam 17 Ogos lepas, dan ini melanggar titah Raja Muda supaya masjid dan surau tidak wajar dijadikan pentas untuk kegiatan politik.

Bagaimanapun, Safarizal berkata beliau tidak mempunyai perincian maklumat mengenai majlis itu kerana aduan yang dibuat adalah bersandarkan maklumat orang awam.

Mengenai tindakan anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Pasir Panjang, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin daripada Pas yang sering berceramah di masjid, beliau berkata setakat ini tidak ada aduan dibuat terhadap Mohammad Nizar.

-- BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito