Kawan-kawan dan sahabat handai....

Isnin, Ogos 24, 2009

Makin terdesak!!! kempen burukkan PAS...




Umno BN kian terdesak sehingga menaikkan sepanduk yang membuat lemparan fitnah yang bukan-bukan terhadap PAS. Ekoran dari gara-gara sepanduk yang keterlaluan, perjalanan kempen hari terakhir pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir dilaporkan sedikit tercemar Isnin dengan perbuatan Barisan Nasional (BN) yang melampau itu.

Perang mulut dan provokasi antara penyokong kedua-dua parti yang bertanding berlaku di hadapan bilik gerakan BN cawangan Kampung Pauh, di sini dipercayai kerana sepanduk yang tertera perkataan "Awas!!! Pengundi Hantu Pas" yang digantung BN di bilik gerakan itu yang menggunakan logo PAS.

Perang mulut yang mula tercetus kira-kira pukul 1 tengah hari itu menjadi semakin kecoh apabila pasukan pemantau Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) datang ke kawasan tersebut pada kira-kira pukul 3 petang dan meminta penyokong BN menurunkan sepanduk berkenaan.

Penyokong BN, yang tidak berpuasa hati, meminta sepanduk mereka dipulangkan tetapi tidak dilayani penyokong Pas dan kekecohan yang berlarutan itu reda apabila Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang lalu di kawasan berkenaan kira-kira pukul 4.25 petang turun dari kenderaaanya dan meminta penyokong BN menurunkan sepanduk yang masih tergantung.

Kekecohan itu menyebabkan kesesakan lalulintas dari simpang tiga Sama Gagah ke Jalan Permatang Pauh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito