Kawan-kawan dan sahabat handai....

Khamis, Julai 02, 2009

dialog bila time pilihanraya....piiirah!!!

Dialog-dialog pilihanraya...macam nilah style dan cara mereka berpolitik. Kalau tak disabitkan Manik Urai ada PRK nescaya tak ada sorang pun puak-puak ni yang akan bersuara.

Sedangkan isu pindaan Akta Memperbaharui Undang-undang (Perkahwinan dan Penceraian) 1976, Akta Pentadbiran Undang-undang Islam (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1993 dan Akta Undang-undang Keluarga Islam (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1984 ditentang dan dibangkang oleh Pakatan Rakyat di dalam dewan.

Isu dan akta yang dipersetujui oleh kabinet ini telah membelakangi Majlis Raja-raja yang mahukan pindaan dibincangkan dahulu oleh Majlis Agama Islam Negeri terlebih dahulu.

Semasa dipersetujui dimanakan NGO melayu yang berugama islam....di mana badan bertindak melayu, dimana PEKIDA, dimana brahim ali dan dimanakah pendirian orang umno.

Bila kata 'Amal Makruf Nahi Mungkar' mestilah kita pegang dan kita ikut tapi dalam isu ini hanya bersuara bila ada pilihanraya kecil sahaja.

Orang Manik Urai mintak tolonglah pangkah bulan kerana dacing karat dan keris karat ni dah hilang hala tuju.

1malaysia cuma retorik tak lain tak bukan untuk meraih sokongan rakyat. Bak kata Mahfuz...BN ni dah jadi parti "Bini Najib' so tolonglah jangan silap pangkah. salam...

untuk link berita, sila klik disini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito