Kawan-kawan dan sahabat handai....

Isnin, Jun 29, 2009

bila ketua berkokok, yang lain pun bersahut-sahutan

Dulu, kini dan selamanya penakut...bila ajak berdebat, ada sahaja 1001 alasannya.

Baru Tok Guru nak ajak berdebat,habis semua yang dalam umno berkokok menyahut jawapan ketuanya.Dari penasihat hinggalah ke bawah semuanya menentang cadangan Tok Guru.

Dan yang ironiknya, bila cerita perpaduan dan muzakarah umno pas....tiada seorang pun yang bersuara.Kalau betul nak berbincang mengenai perpaduan. Mestilah ada usul untuk di perdebatkan.

Logiknya, tak kan la PAS nak menerima cadangan umno yang diketahui penuh dengan manusia yang kata-kata mereka tiada satu pun boleh dipercayai.

Lagi pun berkenaan dengan isu PPSMI...masih lagi kabur...isu kerajaan negeri di bawah pakatan rakyat yang dinafikan hak...isu air negeri selangor...isu ISA akta drakonian yang masih tidak lagi digunapakai sehingga sekarang dan boleh dianggap tidak relevan dengan keadaan semasa negara.

Isu paling utama adalah isu DSAI yang diragui kesahihannya kes tuduhan liwat II yang
tidak relevan dan tidak mempunyai asas bukti yang kukuh.

Dimanakah keikhlasan mereka untuk bermuzakarah jika berdebat pun dah tak sanggup. Semua ini cuma drama swasta yang dibuat tika pilihanraya kecil manik urai.

Bila Tok Guru bersuara...berbagai cemuhan yang yang dihamburkan...jadi dimanakah keikhlasan umno selama ini, tak salahlah kalau pemimpin pakatan rakyat berwaspada dengan apa sahaja bentuk idea dan cadangan yang datang dari parti tua ini...wassalam.

Untuk berita, sila klik disini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito