Kawan-kawan dan sahabat handai....

Rabu, Februari 17, 2010

Selepas Australia, Amerika Desak Kes Konspirasi 2 Anwar Digugurkan

Amerika melalui Pengerusi Jawatankuasa Senat Mengenai Hubungan Luar, Senator John Kerry mendesak kerajaan Malaysia memastikan proses perbicaraan terhadap Datuk Seri Anwar perlu dijalankan mengikut lunas undang-undang serta keadilan.

Sebelum ini, lebih dari 50 Ahli Parlimen mendesak Najib menggugurkan Kes Anwar yang dilihat sebagai sukar dipercayai selepas parti KEADILAN yang menang besar pada PRU 2008.

Dalam satu kenyataan rasmi, John kerry berkata,"Perbicaraan kes pertama terhadap Anwar telah menjangkau lebih 10 tahun, pertuduhan yang kemudiannya digugurkan oleh Mahkamah Persekutuan. Pertuduhan terbaru terhadap beliau hampir mirip kepada caj yang dikenakan terhadap beliau dahulu dan telah disabitkan kepadanya sejurus beliau dilantik semula sebagai Ahli Parlimen dan Ketua Pembangkang.

"Saya mendesak kerajaan Malaysia agar memberikan beliau segala perlindungan di bawah undang-undang negara sebagaimana beliau berhak sebagai Ahli Parliament dan warganegara serta menyelesaikan kes terhadap beliau dalam suasana yang mampu membina keyakinan terhadap kebebasan dan kredibiliti badan kehakiman Malaysia".

5 ulasan:

  1. Cara terbaik nak selesaikan kes ni ialah Kerajaan segera halalkan hubungan sejenis spr yg diamalkan di US,Australia dan Eropah.Jom kita buat demonstrasi kutuk Kerajaan kerana zalim tak kasi kebebasan mutlak kpd individu jalani hubungan sejenis!!

    BalasPadam
  2. hahaha john kerry satu parti ngn OBAMA... hahaha budak2 UMNO kata Anwar geng ngn BUSH...korang kena tahu..liwat kat uganda pun ada..Amerika memang sibuk pasal kes liwat kat uganda..sbb kat US bnde tu tak de hal..kat Malaysia lain...so skarang ni..tak de kes US sokong anwar ke hape..cuma kes itu je problem nye..UMNO kena banyak baca surat khabar diorang sndiri..Amerika ni memang kat sana liberty habis...GAY merata2..jangnkan kes liwat anwar ni..aku denga ramai anak2 melayu islam kite yang dah start jadi homoseksual..mana dia UMNO???apa...TPM kite pun bole tuduh anwar orng US..alahai...

    BalasPadam
  3. Kalau setuju dengan cadangan Ampatuan Jr maka kenalah juga ubah nama malaysia kepada 'sodamsia', dan bersedialah kita semua menghadapi bala Allah.

    BalasPadam
  4. Pemuda UMNO dikatakan telah mengadakan demo jalanraya meminta pihak Australia tidak campur tangan dalam hal ehwal Malaysia....

    Lepas tu orang Amerika protes cara mahkamah UMNO melaksanakan perbicaraan berat sebelah....

    Aku nak tengok pemuda UMNO usung surat bantahan camportangan dalaman Malaysia kepada kedutaan Amerika pulak.

    Aku juga nak tengok betapa hebat pemuda UMNO nak pertahankan maruah negara dimata dunia. Jangan didalam Malaysia saja nak tunjuk lagak tapi bila berada diperingkat antarabangsa menikus.

    Hei pengampu..., kau orang tak baca surat khabar ke bahawa ekonomi Malaysia banyak bergantong pada Australia..? Dan kau orang tak tahu ke betapa ramai pemimpin UMNO membeli asset di Australia sebagai persediaan untuk melarikan diri bila BN kalah nanti..?

    Hei pengampu.... Bila Amerika sudah campor tangan dalam hal ehwal Malaysia, PM Malaysia Mohd. Najib/Rosmah tidak akan dapat bergerak bebas diluar negara... lupa ke MB haram perak Zambry dihalau keluar dari Amerika tempohari atas alasan pengganas..?

    Walau bagaimana pun kita memang tahu bahawa seluruh pemimpin UMNO termasuk Tun Mahathir sedang mencium dan menjilat jubur saiful demi mengharapkan perlindungan agar keselamatan mereka bersama keluarga terjamin.....

    Apa nikmatnya orang UMNO yang mencium sambil menjilat jubur saiful dengan Anuar meliwat jubur saifol..?

    BalasPadam
  5. kejinya amno sampai kiamat.

    BalasPadam

Orang kito