Kawan-kawan dan sahabat handai....

Khamis, Februari 18, 2010

UMNO/BN,JPN Bersengkokol Edar Risalah Buruk Ku Li

Mustapa Mohamed bersama pegawai Jabatan Pendidikan (JPN) dalam satu perjumpaan khas di Persidangan Kebangsaan Pengetua-pengetua Sekolah Menengah Malaysia (PKPSM) di sebuah hotel di Kota Bharu dikatakan membincangkan peranan Ku Li mengenai isu royalti minyak.

Dalam perjumpaan tersebut, Mustapa Mohamed telah dikatakan mencelah menerangkan isu tuntutan royalti oleh kerajaan negeri Kelantan  dan pada masa yang sama risalah memburuk-burukkan imej Ku Li diedarkan kepada guru-guru.

UMNO BN yang enggan memberikan royalti kepada kerajaan negeri Kelantan sebaliknya wang ehsan sedaya-upaya cuba memesongkan fakta sedangkan semasa perjanjian royalti ditandatangani, Ku Li dan Tun Salleh Abas adalah antara orang yang dipertanggungjawab menderafkan isi kandungan dan intipati perjanjian royalti antara kerajaan pusat dan kerajaan negeri.

Pada bulan lepas, Tengku Razaleigh menyampaikan pendiriannya pada ceramah royalti petroleum anjuran pertubuhan bukan kerajaan, Gegar di Stadium Sultan Mohamad IV Kota Bharu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito