Kawan-kawan dan sahabat handai....

Ahad, Januari 31, 2010

Disebalik berita perpecahan PKR...perpecahan PEMUDA UMNO lagi dasyat!!!

Exco Pemuda UMNO desak KJ letak jawatan

Haaa...ni apa cerita pulak ni? Nampaknya mesyuarat Exco Pergerakan Pemuda Umno yang berlangsung malam kelmarin kecoh berikutan desakan dan tuntutan hampir dua pertiga daripada keseluruhan barisan Exco yang menginginkan ketuanya Khairy Jamaluddin (KJ) meletakkan jawatan.

Difahamkan tuntutan ini berlaku akibat kelemahan dan kekurangan daya kepimpinan KJ dalam menerajui Pemuda Umno. Ini dibuktikan apabila KJ gagal menterjemahkan apa yang dinginkan oleh Presiden Umno Najib Razak dan tidak berupaya menyelesaikan banyak kemelut dalam Pergerakan Pemuda Umno negeri.

Situasi bertambah buruk apabila tidak sampai separuh daripada Ketua-ketua Pemuda Bahagian yang hadir ke Kursus Kepimpinan di Janda Baik hujung tahun lalu. Ini merupakan satu isyarat yang sangat kuat kepada KJ supaya berjaga-jaga kerana beliau berkemungkinan akan digulingkan dalam masa terdekat ini. Hampir keseluruhan barisan Exco dan juga kepimpinan peringkat akar umbi yang mahukan Datuk Razali Ibrahim mengambil alih jawatan Ketua Pemuda Umno daripada KJ.

*p/s: KJ ni seorang budak yang sangat cerdik. Dia bercita-cita nak jadi PM suatu masa nanti. Agaknya kalau satu Umno tak suka dah pada dia. Nescaya dia sanggup melompat ke Pakatan Rakyat untuk terus mengejar impiannya. Percaya atau tidak??? Percayalah...hahaha

Sumber: tawanmalaysia.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito