Kawan-kawan dan sahabat handai....

Khamis, November 26, 2009

Berita gembira bagi kakitangan kerajaan...pemotongan 2010


Mengikut dari sumber2 yang boleh dipercayai....kemungkinan besar elaun untuk perumahan dan elaun cola akan dihapuskan bagi menjimatkan pembelanjaan kerajaan.

Elaun Perumahan : Anggaran RM 200 - RM 500

Elaun COLA : Anggaran RM150 - RM 300

Ini kerana kewangan kerajaan amatlah tidak setenang 2-3 tahun lepas. Kakitangan kerajaan di bidang pendidikan mengalami kesusutan yg amat ketara dari segi penempatan untuk seisi 2010...

sumber : tranungkite.net

Barang diingat, Belanjawan 2010 adalah belanjawan yang berpendapatan tinggi, bagi kakitangan kerajaan yang bergaji diantara RM900 - RM2000 akan merasa kesannya dan ditambah dengan kos sara hidup yang meningkat dari tahun ke tahun dan ura-ura untuk melaksanakan GST (cukai perkhidmatan) keseluruhan dan harga petrol yang akan meningkat pada April 2010 dari hasil kajian poket UMNO/BN.

Maka bersedialah dengan tekanan bebanan yang meningkat akibat ketidakupayaan mencari hasil pendapatan tetapi dengan memotong duit rakyat yang bergaji tidak seberapa ini.

Berjimat dengan menjerut perut dan leher rakyat sedangkan yang kaya makin kaya.......renung-renungkanlah

1 ulasan:

  1. bagaimana dengan pegawai perubatan,doktor dan jururawat?mereka bekerja seolah olah lebih hamba dari abdi.adakah kami akan menerima nasib yang sama?

    BalasPadam

Orang kito