Kawan-kawan dan sahabat handai....

Isnin, Disember 07, 2009

Putar alam...kalau dizalimi dan dianiaya tak kan kita doakan yang baik-baik


'Tuhan suruh berdoa yang baik-baik, bukan yang buruk'

KUALA TERENGGANU 6 Dis. - Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan perbuatan mendoakan keburukan terhadap seseorang adalah tidak wajar dan bertentangan dengan ajaran Islam.

''Kita ni orang Islam, Tuhan suruh berdoa yang baik-baik dan bukan doa yang buruk kepada seseorang.

''Ini tak betul pada ajaran Islam," kata Perdana Menteri semasa berucap pada majlis Penyerahan Bantuan Ihsan Mangsa Banjir Peringkat Daerah Kuala Terengganu, di Sekolah Kebangsaan Kompleks Gong Badak, di sini, petang ini.

Hadir sama Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri, Datuk Tengku Putera Tengku Awang; Menteri Belia dan Sukan, Datuk Ahmad Shabery Cheek; Penasihat Agama kepada Perdana Menteri, Datuk Dr. Abdullah Md.Zin; Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Mokthar Nong, ketua-ketua jabatan negeri dan Persekutuan.

Sebanyak 363 mangsa banjir menerima bantuan dalam majlis itu.

Baru-baru ini Menteri Besar Kelantan yang juga Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat meminta orang ramai mendoakan kemusnahan ke atas Perdana Menteri.

Tindakan itu dikaitkan dengan isu pembayaran royalti minyak kepada kerajaan negeri itu.

Sementara itu ketika ditanya semasa sidang akhbar kemudian mengenai kewajaran di sebalik 'doa bala' oleh Nik Abdul Aziz, Najib berharap para pemberita faham dengan kenyataan tersebut.

'' Faham-faham sahajalah," kata Najib sambil tersenyum.

sumber: utusan.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito