Kawan-kawan dan sahabat handai....

Selasa, Disember 08, 2009

Contoh kerajaan penyayang..rakyat diutamakan...

KUALA LUMPUR: Permintaan Cuepacs untuk pengecualian bayaran pinjaman perumahan bagi kakitangan kerajaan kurang upaya untuk kredit perumahan yang diluluskan sebelum tahun 1995, tidak akan dilayan, kata Kementerian Kewangan.

Dalam satu kenyataan di sini, katanya syarikat insurans tidak dapat melayan permintaan sebagai polis insurans yang diambil tidak merangkumi cacat kekal.

"Cacat kekal Dasar ini hanya ditawarkan oleh syarikat insurans yang efektif 1 Ogos 1995, dan dengan demikian, hanya perumahan pinjaman yang diluluskan selepas tarikh tersebut berhak untuk mendapat perlindungan," katanya.

Pada 22 November lalu, Cuepacs telah meminta kerajaan untuk menghapuskan pinjaman perumahan diambil oleh pegawai kerajaan yang mengalami kecacatan kekal semasa dalam tugas.
Cuepacs setiausaha agung Mohd Zin Ahmad Shah mengatakan bahawa saat ini, hanya mereka yang telah mengambil pinjaman selepas 1 Ogos 1995, tidak perlu membayar semula keseimbangan jika mereka yang tidak berpadanan untuk terus bekerja.

Mereka yang mengambil pinjaman dahulu harus tetap membayar kerana mereka hanya dilindungi insurans kematian dan api, tetapi tidak cacat kekal.

Treasury edaran No 6 / 95 menghendaki setiap peminjam pinjaman perumahan untuk melindungi dari kebakaran dan MRTA. insurans untuk melindungi kepentingan kerajaan dan membolehkan pemulihan pinjaman yang diberikan, dalam hal kematian atau kebakaran.

Cacat kekal adalah perlindungan tambahan yang ditawarkan oleh syarikat insurans sebagai akibat daripada persaingan di antara mereka sendiri.

Ingat kalau anda cacat pun masih juga anda kena langsaikan hutang anda kecuali anda mati....hmmm rakyat diutamakan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito