Kawan-kawan dan sahabat handai....

Jumaat, November 13, 2009

tok guru batal hasrat ke tanah suci angkara fitnah quraisy malaysia


Tok guru Nik Aziz sebak batal hasrat ke tanah suci angkara fitnah pihak tak bertanggungjawab. Moga orang yang menuduh tok guru ini ditimpa malapetaka akibat fitnahnya ini.


KOTA BHARU, 13 Nov: Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat membatalkan hasratnya untuk menunaikan haji ke tanah suci 18 November ini.

Menurut laporan beberapa blogger Kelantan, Nik Aziz mengumumkan perkara itu sewaktu menyampaikan kuliah Jumaat di Dataran Ilmu, Kota Bharu pagi tadi.

Perkembangan terbaru itu didakwa ada kaitan dengan serangan pihak tertentu yang mempolemikkan tajaan untuk beliau mengerjakan haji.

Namun difahamkan, Nik Aziz tidak menyatakan sebab sebab pembatalannya itu dan hanya menyatakan beliau dan menantunya telah di fitnah dan di khianati.


PAS kelantan sebelum ini mempertahan Nik Aziz yang menerima tajaan tersebut kerana menganggapnya biasa berlaku kepada orang alim dan guru-guru pondok di negeri itu.

Mereka juga yakin, tindakan pihak tidak bertanggungjawab yang membangkitkan isu itu adalah sekadar mencari modal politik.

sumber:harakahdaily.net

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito