Kawan-kawan dan sahabat handai....

Khamis, Oktober 29, 2009

Penyakit PKR dah dinyah keluar....Penyakit hidup PAS bila lagi???



Setiausaha Agong PAS, Mustafa Ali bersungguh-sungguh mempertahankan supaya tindakan pemecatan serta-merta Dr Hasan Ali tidak diambil dan alasan yang beliau berikan ialah PAS akan dipandang serong oleh lebih 70 wartawan yang sedang menunggu keputusan mesyuarat diluar Ibu Pejabat PAS - alasan paling tak munasabah pernah dilontarkan oleh "Setiausaha Agung PAS" - Perisik rakyat


Mesyuarat Khas PAS dah selesai, keputusan dah dibuat, ramai yang tak puas hati dan ramai geng-geng kacang hantu UMNO/Beer eNd yang seronok…

Ada beberapa hal yang tak ramai orang tau berlaku dalam Mesyuarat Khas PAS malam tadi.

Pertama, TG Nik Abdul Aziz hadir sama dalam Mesyuarat Khas tersebut dan semua sedia maklum. TG Nik Abdul Aziz juga meninggalkan mesyuarat tersebut agak awal iaitu seawal jam 11:00 malam lebih kurang.

Kenapa TG Nik Abdul Aziz balik awal..? yang tu jadi tanda-tanya dan ramai yang tertanya-tanya. pada aku, tak ada apa-apa kepelikan kalau TG Nik Abdul Aziz meninggalkan mesyuarat penting sebegitu awal. tak kan korang tak tau TG Nik Abdul Aziz terpaksa pulang awal sebab kene bersiap untuk Sidang DUN Kelantan hari ni. jadi bagi aku, tak de isu.

Kita ikuti serba sedikit apa yang dibincangkan dalam Mesyuarat Khas semalam.

1 – Hampir 75% dari 40 orang perwakilan yang menghadiri mesyuarat semalam BERSETUJU supaya Dr Hasan Ali dikenakan tindakan disiplin iaitu DIGUGURKAN dari jawatan Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor.

2 – Persetujuan dibuat setelah para perwakilan MELIHAT SENDIRI bukti-bukti, visual dan rakaman rundingan dalam gelap antara beberapa pemimpin UMNO/Beer eNd dengan Dr Hasan Ali sendiri.

3 – Setiausaha Agong PAS, Mustafa Ali bersungguh-sungguh mempertahankan supaya tindakan pemecatan serta-merta Dr Hasan Ali tidak diambil dan alasan yang beliau berikan ialah PAS akan dipandang serong oleh lebih 70 wartawan yang sedang menunggu keputusan mesyuarat diluar Ibu Pejabat PAS – alasan paling tak munasabah pernah dilontarkan oleh “Setiausaha Agung PAS”.

4 – Mustafa Ali mencadangkan supaya suatu jawatankuasa disiplin yang dipengerusikan oleh AJK Pas Pusat Abu Bakar Chik dibentuk untuk menyiasat setiap dakwaan dan tuduhan yang telah dilemparkan kepada individu-individu terbabit padahal dalam mesyuarat khas semalam, berbagai bahan bukti telah dibawa untuk memperkukuhkan dakwaan-dakwaan tersebut dan bahan-bahan bukti tersebutlah yang membawa kepada persetujuan hampir 75% perwakilan supaya Dr Hasan Ali dikenakan tindakan serta-merta.

5 – Cadangan Mustafa Ali supaya jawatankuasa disiplin dibentuk BUKAN KERANA MAHU MENCARI KEBENARAN sebaliknya bagi MEREDAKAN KETEGANGAN banyak pihak. ternyata Mustafa Ali tidak jujur sewaktu melontarkan idea tersebut.

6 – Berikutan dari cadangan itu, majoriti perwakilan yang hadir, bersetuju supaya Jawatankuasa tersebut dibentuk TETAPI HENDAKLAH dipengerusikan oleh Tuan Ibrahim Tuan Man.

7 – Mesyuarat Khas tersebut juga melantik AJK Pas Pusat, Hanipa Maidin bagi mengetuai 1 lagi Jawatankuasa Khas iaitu Jawatankuasa Siasatan dan misi Jawatankuasa Siasatan ialah – menyiasat siapa lagi pemimpin PAS yang berkonspirasi dengan UMNO dan bekerjasama dengan UMNO untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor.

8 – Mustafa Ali, di luar mesyuarat telah meminta supaya Presiden Pas, Tuan Guru Abdul Hadi Awang untuk tidak memaklumkan pembentukan Jawatankuasa Siasatan itu kepada wartawan dalam sidang media selepas Mesyuarat Khas tersebut dan akhirnya wartawan hanya diberitahu akan pembentukan Jawatankuasa Disiplin sahaja.Perisik Rakyat

1 ulasan:

  1. setelah gagal menarik PAS menyertai BN,umno kini beralih kepada PKR untuk bergabung atas alasan perpaduan melayu
    persoalannya,PKR termakan atau tak alasan sebengap ini.kita sama-sama tunggu dan lihat.
    khabarnya agen umno sedang bergerak ke serata malaysia untuk menarik tokoh-tokoh PKR.
    Kepada PKR,mulakanlah kerja-kerja pembersihan dalam parti

    BalasPadam

Orang kito