Kawan-kawan dan sahabat handai....

Rabu, Jun 24, 2009

MP Pasir Salak cuba baca dalil...err...err...err...

Lain kali kalau nak tunjuk diri hebat biarlah kena pada tempatnya...tapi kalau setakat kuliah subuh atau ceramah di masjid pun tak pergi...hmmm hentikanlah.

Mujurlah anak bini tak ada dalam sidang...kalau tak, malu besarlah deme yobbb...

Malulah sikit dengan orang bukan islam...kalau setakat main tibai aje tapi ilmu di dada pun cukup-cukup makan, janganlah dok cuba tunjuk diri tu handal bab-bab agama.

Suatu hari nanti...bila Allah bagi jalan dan hijab terbuka luas di depan mata mungkin MP Salak pun join PAS sebagai wadah perjuangan dunia dan akhirat. Insya'allah....

Antara skrip perbahasan MP Salak hari ini:-

UMNO Pasir Salak : Inilah perangai Ipoh Timur, dia ni tak layak jadi pemimpin, dia ni penghasut! Saya nak bawa cerita kisah iblis dan Nabi Adam....bla bla bla!

PAS Kuala Selangor : Minta penjelasan, boleh namakan siapa iblis yg dimaksudkan, dan siapa pula yg dihasut...?

Pasir Salak : Kuala Selangor ni memang bijak-pandai, ada PHD, tapi jgn PHD Perangai Hasad Dengki...inilah masalahnya, di sebelah sana ramai sangat pakar, pakar itulah, pakar inilah, doktor pun nak jadi pakar ekonomi....doktor pun nak cakap pasal ekonomi, apa ni....?

DAP PJ Utara : Pasir Salak pakar apa????

Pasir Salak : er..er...saya mengaku saya bukan pakar apa-apa...!!! Ini Kuala Selangor buat-buat tak faham, saya bawak kisah dari Quran berkenaan iblis, nak saya bacakan ayatnya....?

(PJ Utara terus berdiri minta laluan, tapi tidak diendahkan oleh Pasir Salak. Akhirnya speaker mengarahkan PJ Utara keluar dewan)

Kuala Selangor : hah...cuba baca nak dengar sikit, Surah berapa, Ayat berapa...bacalah kalau pandai sangat!

Pasir Salak : er...ucapan saya ni panjang, saya takut tak cukup masa! Saya tidak marahkan PAS, tapi PAS telah dihasut oleh DAP.....PAS takut pada DAP...!

Kuala Selangor : Kerajaan PAS Kelantan dan Terengganu dulu tidak dapat melaksanakan syariat Islam...bukan DAP yg halang, tapi UMNO yg halang, betul atau tidak, tlg jawab sikit!

Pasir Salak : Saya nak tanya DAP, betul tak kamu tidak bersetuju PAS melaksanakan Hukum Hudud, betul tak? Kuala Selangor tolong jawab!

1 ulasan:

  1. UNTUK SANTAPAN JIWA DAN MUHASABAH DIRI KISAH BENAR SILA LAWATI
    http://serupasekala.blogspot.com UNTUK DOWNLOAD CERAMAH USTAZ ABU BAKAR BIN ABD AZIZ DARIPADA JOHOR BERTAJUK KONTROVERSI MAYAT BERULAT.

    BalasPadam

Orang kito