Kawan-kawan dan sahabat handai....

Isnin, April 26, 2010

Siapa yang sebenarnya menang?

Datuk Zaid Ibrahim sebenarnya sudah menang....

Majoriti = 1725 Undi

Undi Rosak = 731 Undi

Undi Pos = 767 Undi

Pengundi yang dikesan awal nama mereka hilang = 201 Undi

Pengundi hantu yang dapat dikesan tapi terlepas di IKBN Ampang Pecah = 20 kereta bersamaan 80 undi

Ikut perkiraan di atas, Datuk Zaid sebenar sudah menang dengan majoriti 80 Undi

Bilangan yang tidak dapat mengundi = Ada dan angka tidak dapat disahkan lagi

12 ulasan:

  1. itu belum lagi masuk pengundi yg dipindahkan ketempat lain.....kalo dicampur mungkin majoriti melebihi 6000

    BalasPadam
  2. apa lagi alasan anda ni? kalah ada je alasan? buktikanlah..

    klau pihak anda menang, isu2 mcm ni tak timbul plak. alasan anda menang adalah kebangkitan rakyat. klu pihak lain menang, pengundi hantu..haha..

    biasalah tu, memang x terima kekalahan.

    bukti2 skdr BERJAYA DIKESAN apa kes. tu je lah bukti ,,DIKESAN...

    BalasPadam
  3. sabar aje la...hari ni hari dia...biar dia seronok dulu...bila pilihanraya umum nanti dia tau la langit tinggi rendah....dah memang orang melayu kita kelabu mata nampak duit ..nak buat cammana???ini semua cobaan...

    BalasPadam
  4. SOALAN BOCOR MATEMATIK UPSR,PMR,SPM 2010 KLIK http://www.maths-catch.com/index.php?ref=fokusspm

    BalasPadam
  5. Takfahamoverdarf26 April 2010 7:51 PTG

    Bagi saya, ada hikmah kekalahan PKR dan menangnya BN. Sekiranya benar peneroka Felda Sg. Buaya memperolehi RM49,000 dalam bentuk overdraf, bank mana yang keluarkan? Ada sesiapa faham bagaimana nak menggunakan overdraf?

    BalasPadam
  6. Yang penting siapa yang kalah? PAS la yang kalah teruk weh! Penarik beca pun dah ulas!

    Baca ulasan ini. Analisis Hulu Selangor (1): PAS Biggest Loser?

    Sedaq-sedaq la.

    BalasPadam
  7. "peneroka Felda Sg. Buaya memperolehi RM49,000 dalam bentuk overdraf, bank mana yang keluarkan? Ada sesiapa faham bagaimana nak menggunakan overdraf"

    Overdraf di keluarkan dalam bentuk facility Bank., di mana jumlah di keluarkan mengikut arahan semasa.

    Dlm hal ini ia dianggap sebagai cleanoverdraf(Tidak ada sebarang cagaran),Kecuali Jaminan Kerajaan atau sebagai Penjamin.

    Kesimpulannya.

    Jika kerajaan mengkotakan kata atau janji nya.,Peneroka dapat lah menggunakan overdraf tur berperingkat peringkat,mengikut arahan kerajaan.

    Jika berlaku sebalik nya.,

    Peneroka bole lah Mengundi BN/Ulang UNDI BN, sekali lagi dalam PRU13,untuk mendapat sekali lagi Jaminan Kerajaan (Fresh Overdraf).

    dan perlu di maklumkan.,

    Sekarang nie mana man Bank sudah tidak lagi memberikan/mengeluarkan" cleanoverdraf".

    He!He!Sekadar penjelasan ringkas.,.kalau nak lebe jelas Belajar dan berguru,.Insyallah.

    Jgn Maree!!!!

    BalasPadam
  8. korang ni sume ckp ikut sedap hati, dah2 la tuh. klu xtau apa citer sbnr jgn la dok pongpang kat org lain :) sekadar menasihat

    -ada aku kisah?-

    BalasPadam
  9. tuan,
    saya pengundi tetap PR p94 di kalumpang,
    pkr membayar saya rm500,di rumah saya ada 4 orang lagi yang mengundi jumlah keseluruhan rm2500.

    saya tak menerima wang langsung dari BN. macam mana tu?

    BalasPadam
  10. xtau nk percaya parti mn sekarang :)

    BalasPadam
  11. jangan percaya parti melayu...

    BalasPadam
  12. sbnarnya memang umno main duit,tapi xpela.oarang bagi kita amikla.tapi undi lainla.ingat pengundi muda akan bangkit sbb mane ade lg yg sokong bn.lawan ttap lawan

    BalasPadam

Orang kito