Kawan-kawan dan sahabat handai....

Sabtu, September 12, 2009

Siapa Isa pendek???


Bekas naib Presiden Umno, Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad menafikan bahawa pemilihannya sebagai calon di Bagan Pinang akan menyusahkan BN.

“Dalam pembangkang, bekas banduan pun boleh bertanding,” kata Isa , jelas merujuk kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang pernah dipenjara 6 tahun.

“Saya bukan seorang penjenayah,” katanya.

Tapi Isa jangan lupa, rakyat tetap beraganggapan bahawa pemenjaraan Anwar itu adalah satu penganiayaan hasil komplot jahat dan kotor Mahathir untuk menyingkirnya dan membunuh karier politik Anwar.Kini Anwar telah kembali ke persada politik negara dan sangat menggerunkan Umno/BN.

Sebaliknya Isa telah didapati bersalah kerana rasuah politik (bagi duit untuk mendapatkan undi) dan telah di gantung keahlian selama enam (6) tahun.Isa bernasib baik kerana hukumannya dikurangkan kepada tiga (3) tahun sahaja selepas merayu.

Isa, besar kemungkinanya terpaksa merengkok dalam penjara entah berapa tahun lamanya kalau kes rasuahnya itu di bawa ke BPR (sekarang SPRM).

Walaupun Isa kini sudah bebas hukuman penggantungan tersebut dan tidak dikenakan penjara, namun rakyat tetap beranggapan bahawa Isa sebenarnya adalah seorang penjenayah licik yang sepatutnya dipenjarakan cuma masih belum menerima hukuman tersebut kerana ianya seorang penjenayah yang licin macam belut!

Umno bahagian Teluk Kemang diketuai oleh Isa, akan menghantar satu nama sahaja iaitu Mohd Isa Abdul Samad.

Lantaran itu, rakyat di Bagan Pinang mesti menjatuhkan hukuman ke atas Mohd Isa Abdul Samad dalam pilihan raya kecil yang akan datang nanti.

Terdapat kira-kira 14,000 pengundi di kawasan tersebut dengan bilangan pengundi Melayu 66 peratus , Cina 10.5 peratus dan India 19.9 peratus.


http://alhusseyn51.blogspot.com/2009/09/isa-penjenayah-licin-macam-belut.html

1 ulasan:

  1. Isa pendek ialah tokey kerbau pendek, pembawa virus nipah dulu.....

    BalasPadam

Orang kito