Kawan-kawan dan sahabat handai....

Selasa, Julai 07, 2009

Umno :Yang diberi dan...............

Yang umno sapu...... (hak rakyat kelantan)


Yang umno sapu............(hak rakyat kelantan)


Yang umno bagi........


Yang umno bagi........


Yang umno bagi..............



Royalti minyak K'tan: PM diminta berterus terang -malaysiakini.com

Jimadie Shah Othman Jul 7, 09 11:16am
Bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim meminta Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berterus terang dengan rakyat sama ada wujud perjanjian royalti minyak antara Petronas dengan Kelantan.

"Kita nak tahu daripada kerajaan pusat, ada atau tidak perjanjian (royalti minyak) dengan Kelantan?

"Yang itu dulu. Kalau ada, kita kena terus terang dengan rakyat, terutama sekali masa pilihanraya ini.

"Baru kita boleh kira (berapa nilainya). Tetapi kalau kita nak bantu rakyat, saya rasa boleh RM200 juta, RM300 juta tu boleh. Nak kata tidak ada ni, (menggambarkan) mudah sangat jadi perdana menteri," katanya.

Zaid mengulas mengenai isu royalti minyak Kelantan dalam ceramah membantu Pakatan Rakyat dalam pilihanraya kecil DUN Manek Urai.

Ini juga merupakan kali pertama Zaid berceramah sebagai pemimpin pembangkang, selepas menyertai PKR baru-baru ini. Beliau juga dilantik sebagai ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) parti itu.

Kerajaan Kelantan dilaporkan menuntut RM1 bilion daripada kerajaan pusat sebagai bayaran royalti minyak yang didakwa tertunggak sejak 2004 yang didakwa bernilai RM2.5 bilion setahun.
Tapi kita ambil aje apa yang dibagi....duit rakyat jugak tu...undi bule.....takbir!!!!

2 ulasan:

  1. mana ada perjanjian antara kerajaan pusat dengan kerajaan kelantan? Telaga minyak yang dikatakan adalah diluar dari pesisir pantai Kelantan. Ia termasuk dalam kawasan zon ekslusif yang juga dituntut oleh Filipina, Tahiland, dan Vietnam. Tuntutan PAS hanya lah untuk menutup kelemahannya tidak upaya membangunkan negeri Kelantan.

    BalasPadam
  2. Tak setimpal, diantara jumlah ambil dan beri..!

    BalasPadam

Orang kito