Kawan-kawan dan sahabat handai....

Khamis, Julai 30, 2009

Mashitah keluar fatwa perhimpunan, fatwa ISA bila lagi?



Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Mashitah Ibrahim, berkata Islam tidak menggalakkan mana-mana umatnya untuk menyertai dan menganjurkan majlis yang boleh mendatangkan kemudaratan kepada masyarakat.

Sementara itu, Mufti Perak, Harussani Zakaria, berkata jika perhimpunan yang boleh mendatangkan huru hara, maka adalah haram mana-mana pihak untuk menyertainya apatah lagi perhimpunan itu tidak mendapat kebenaran pihak berkuasa.

sumber: berita harian


antara fatwa Mashitah yang lain.....

1. Fatwa halal melacur

Penulis telah membaca sendiri kenyataan lengkap Mashitah dalam isu ini. Selepas satu Malaysia marah-marah, baru dia buat twist dengan mengatakan bahawa fatwanya diputer belit. Takde putar belit pun. Memang fatwa asalnya ringkas dan begitu. Dalam penjelasannya baru dia tambah itu ini untuk cover kesesatan fatwa asalnya.

2. Fatwa halal tak solat

Mashitah cukup marah sewaktu masyarakat mempertikaikan tentang bagaimana perenang negara solat dalm usaha beliau merentasi laut dengan berenang. Katanya isu solat itu soal remeh temeh!

3. Fatwa Nizar kafir

Katanya Nizar rosak akidah kerana memegang lilin sewaktu majlis membantah pembunuhan/kematian Teoh.

FATWA ISA BILA TAHUN PULAK? JANGANLAH MENGHALALKAN YANG HARAM, MENGHARAM YG HALAL bagi menjustifikasikan undang-undang drakonian menahan manusia tanpa sebab....wallahu'alam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito