Kawan-kawan dan sahabat handai....

Selasa, Mei 12, 2009

semua rakyat 1 malaysia faham tapi...

masih ada yang tidak faham undang-undang, masih lagi jumud dan jahil.
Apa lagi yang nak dirayu, terang-terang mahkamah mengatakan Dato Seri Nizar adalah MB yang sah kerana tidak ada undi tidak percaya di dalam dewan untuk memecat Dato Seri Nizar,
dan ramai lagi yang tak faham terutama penjawat-penjawat awam terutamanya Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Dato' Dr. Abdul Rahman Hashim, Setiausaha Kewangan Negeri, Dato' Jamalludin Al Amini Ahmad dan Penasihat Undang-undang Negeri, Dato' Ahmad Kamal Md Shahid. Mereka ini sepatutnya menjalankan amanah kepada kerajaan yang dipilih rakyat dan bukannya mengikut telunjuk Zambery, MB HARAM.
Tolonglah jangan menghalalkan yang haram. Kalau ikut hati, patutnya dibuang sahaja daripada digantung, tidak ada hasilnya kita membela pengkhianat yang seperti ini. Syahdu hati, terguris perasaan perasaan sebelum ini semasa Dato Seri Nizar dihalau dari pejabatnya, dihambat dari kediaman rasminya sehinggakan pintu masuk SUK pun dikuncinya.
Janganlah ditekan dan dihina rakyat sebegitu kerana sabar itu ada tahapnya kerana makin ditekan makin dilawan. Kita lihat bagaimana polis digunakan, FRU digunakan, media digunakan dan bermacam-macam alat propaganda mereka sehinggakan speaker pun dihina, diseret dan dikurung untuk menjustifikasikan tindakan terkutuk mereka tetapi mujurlah masih lagi ada lagi manusia-manusia yang mempunyai prinsip dan maruah diri dalam memastikan keadilan itu dapat ditegakkan.
Pesanan pada semua kerajaan negeri pakatan rakyat agar pastikan semua penjawat awam, tak kira pangkat kecil atau besar di setiap SUK adalah neutral dan tidak berat sebelah kerana apa yang berlaku di Perak seharusnya diambil iktibar agar tidak berlaku lagi perkara hina ini di negeri pakatan rakyat.
Takbir......

1 ulasan:

  1. Depa mana paham undang-undang. Depa semua macam oghang gila. Mana ada oghang gila mengaku gila? Bila kita kata dia gila dia kata kita yang gila. Dok betengkaq sampai kiamatpun tak selasai. Aku tengok depa ni bila becakap macam budak-budak tadika. Tengok saja Najib tu. Adakah dia kata krisis Perak di puncanya ialah PR tak ikut undang-undang. Satu dunia tahu dia yang langgaq undang-undang tapi dia tuduh oghang lain pulak. Takkah gila namanya tu?

    BalasPadam

Orang kito