Kawan-kawan dan sahabat handai....

Ahad, Mei 10, 2009

double standard

Dahulu di dewan rakyat...YB Karpal Singh diserang oleh beberapa individu yang tak dikenali (pemuda umno ler tu), polis kata tak boleh masuk campur urusan perjalanan di dalam di dalam dewan.
Sekarang dan terkini, polis dikerahkan hingga masuk ke dalam SUK Perak, jadinya terbalik pulak sekarang, bila kata untuk mempertahankan kerajaan haram, bolehlah pulak. Kalau dihayati prinsip RUKUN NEGARA. Keluhuran Perlembagaan, Kedaulatan Undang-Undang, Kesopanan dan Kesusilaan, tak mungkin isu di atas timbul. Akan tetapi dan amat malang tindakannya 'flip-flop'..bak kata orang terengganu, 'kluk klek'....kejap kata tak boleh campur urusan dewan kejap kata boleh.
kalau pembangkang confirm kena punya..kalau UBN, 'untuk mu dinda....lautan api pun sanggup direnangi'.Minta jasa baik pihak berkenaan supaya tidak 'bias' dan bersikap neutral pada mana-mana pihak kerana yang paling penting adalah menjaga ketenteraman dan keamanan awam bagi menjamin kestabilan negara dan bukannya menjaga kepentingan dua tiga kerat individu yang bergayut pada kuasa kerana akhir sekali rakyat yang membayar cukai atas semua itu dan pada rakyatlah harus bakti ditabur.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito