Kawan-kawan dan sahabat handai....

Rabu, Mei 13, 2009

Perihal PM 1Malaysia

Terlalu banyak masalah dan isu yang timbul selepas perlantikan PM 1Malaysia, terlalu banyak isu skandal yang tidak terjawab. Tidak dapat tidak, imej negara sekarang di mata dunia sudah tercalar.
Demokrasi dirobek, mahkamah, polis, SPR, SPRM habis semua diperkudakan. Kebebasan media meluncur ke tangga ke bawah. Bagaimanakah boleh untuk bekerjasama dalam keadaan PR tidak boleh meletak apa-apa syarat untuk berunding. Konsep berunding adalah 'win win situation' bukannya menang satu pihak sahaja. Tidak ada cara lain selain dari membubarkan dewan dan pilihanraya semula untuk menentukan kerajaan yang sah.
Kalau sebelum ini, Najib mengatakan untuk bersama PR bekerjasama nampaknya jalan itu semakin samar dan kelam. Apakah dengan peristiwa yang sedang dan akan berlaku akan membolehkan apa-apa perundingan antara BN dan Pakatan. Persoalannya apakah BN keseluruhannya menyokong tindakan najib itu?
Nampaknya polemik politik di Perak semakin menemui jalan buntu dan di samping memperlekehkan kehendak dan aspirasi rakyat. Jikalau PM 1Malaysia ingin kembali menebus maruah dan jatidirinya, cara yang yang paling mudah ialah membubarkan sahaja DUN Perak dengan segera dan tanpa sebarang syarat. Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito