Kawan-kawan dan sahabat handai....

Rabu, Oktober 21, 2009

Video Lucah Gadis Melayu Semakin Kronik!!







Kadang-kadang hairan juga, mereka ini tidak pernah ker terlintas kesan yang bakal mereka terima di kemudian hari akibat terbuai dengan desakan hawa nafsu dan seks bebas di usia muda. Pernah tak rasanya mereka terfikir dialog yang sebegini untuk tempoh 10-15 tahun akan datang setelah mereka berkeluarga:

Mak, tadi kawan Ayu(bukan nama sebenar) ada tunjuk satu video lucah sebijak macam muka mak masa muda-muda dulu. Tapi………………. video tu tunjuk mak tengah bogel dengan seorang lelaki lain dalam satu bilik. Tapi yang pastinya bukan ayah. Siapa lelaki tu mak?

Sekarang ini bukan lagi berita harian yang mengejutkan apabila kita mengatakan kes peningkatan kelahiran anak haram, malah rumah yang menjaga gadis mengandung anak luar nikah juga bertukar daripada mengurus atas dasar kebajikan kepada mengikut permintaan.

Presiden Pertubuhan Wanita Muslim Antarabangsa (Malaysia), Dr Rubiah Hamzah, berkata senario yang berlaku dalam negara ketika ini apabila kebanyakan remaja hilang rasa malu apabila melakukan aktiviti seks bebas. Kes anak luar nikah diburukkan lagi dengan laporan yang terbaru mengenai amalan seks bebas remaja hari ini boleh dianggap memasuki zon kritikal apabila data dikumpul daripada rumah perlindungan wanita di Lembah Klang mencatatkan 2,701 kes kehamilan luar nikah sejak 1996 hingga September.

Kita tidak sepatutnya menyalahkan masalah gejala sosial seperti terlanjur sehingga melahirkan anak luar nikah, kepada golongan ibubapa semata. Kenapa saya katakan begitu. Cuba kita lihat pula, situasi yang dialami oleh anak-anak yatim piatu, boleh pula mereka menjaga kehormatan diri. Bagaimana pula pelajar-pelajar yang menuntut di luar negara yang berada jauh dari pemantauan keluarga yang kita tahu negara Barat terdedah dengan pub, clubbing, seks bebasnya? Pokok pangkalnya bergantung kepada diri sendiri juga. Pendirian mestilah kena teguh dan kuat.

“Pompuan macam kueh, itu pasal kena bungkus, jikalau hendak mengelakkan dihinggap lalat”

Kebanyakan gadis-gadis Melayu berhati lembut. Dahla lembut, sekarang ini pula “gadis-gadis Melayu semakin lemah”. Perempuan ini juga kasih sayangnya dan setianya cukup tinggi apabila mengenali seseorang. Lebih-lebih lagi gadis-gadis yang baru kenal erti percintaan. Nak-nak lagi gadis-gadis melayu yang bertudung dan jenis tidak mahu melepaskan pasangannya. Sebab tidak mahu kehilanganlah, mereka gadis melayu yang bertudung terpaksa ikut kehendak pasangannya yang kononnya hendak tunjuk kasih sayang. Dah terlanjur anak luar nikah barulah sedar tapi sudah terlambat sehingga ada yang “membuang diri mereka dari keluarga”.

Sebab tu Islam, menyuruh supaya perempuan berada di rumah, kalau tiada sebab-sebab yang penting untuk keluar. Sebabnya perempuan itu “lemah”. Yang pandai menjaga diri itu, saya ucapkan tahniah. Bukannya untuk menghina atau mengurung mereka(kamum hawa), tetapi kerana hendak menjaga kemuliaan mereka. Pilihan sudah diberikan, terpulang. Situasinya sama juga apabila kita membeli telefon bimbit baru dan mahal, housing cantik, pegang pun sopan dan elok sahaja menjaga. Orang lain nak pinjam, pun kita tak kasi. Kalau dah lama, telefon bimbit pun dah calar, main lempar-lempar je. Begitu juga perempuan, disimpan, dijaga elok-elok, dipakai dengan pakaian menutup aurat, kerana Islam ingin menjaga kemuliaan mereka. Kita taknak gadis melayu terutamanya hilang harga diri mereka di kemudian hari.

1 ulasan:

  1. 2 tanda penghujung zaman, bawak2 la bertaubat bagi yang terlibat 2 jgn ingat hidup menongkat langit k

    BalasPadam

Orang kito