Kawan-kawan dan sahabat handai....

Khamis, Februari 18, 2010

George Soros Tempelak Tun Mahathir Kerana Salahkan Beliau

Menurut Soros, Mahathir menuduh beliau sebagai yang bertanggungjawab terhadap krisis kewangan Asia 1992 sebalik tidak menyalahkan dirinya sendiri, dalam wawancara bersama laman portal berita, malaysiakini.

Malahan beliau juga ada mendengar kononnya Mahathir dan anak-anaknya kehilangan jumlah wang yang besar ketika spekulasi matawang pada tahun 1992.

Pada krisis tersebut dipercayai Bank Negara Malaysia yang secara kontroversial turut terbabit dengan spekulasi matawang mengalami kerugian jumlah wang yang agak besar.

Pada 16 Sept 1992 - yang juga dikenali sebagai Rabu Hitam, - kerajaan Britain terpaksa mempertahankan matawang pound sterling selepas ia diserang oleh penyangak matawang sehingga menyebabkan nilainya merudum.

Tokoh kewangan kelahiran Hungary itu dinobatkan ditempat ke-29 sebagai manusia paling kaya di dunia oleh majalah Forbes dengan anggaran nilai US$13 billion.

1 ulasan:

  1. Memang Soros seorang wira yg akan datang menyelamatkan kita semua -
    Ini kerana kita percaya Soros,Bush dan Blair ikhlas nak tegakkan demokrasi yg tulen di Malaysia di samping membebaskan Malaysia dari pemerentahan yg zalim sejak 53 tahun yg lalu.Soros,Bush dan Blair adalah insan2 mulia yg sentiasa mementingkan kesejahteraan,keamanan taraf ekonomi penduduk negara2 Islam.Tak caya tanya lah penduduk Iraq dan Afghanistan sekarang- mereka semua amat menyanjungi Amerika.....

    BalasPadam

Orang kito