Kawan-kawan dan sahabat handai....

Ahad, Oktober 11, 2009

Setakat jam 4.30 Petang ini....

4.20 ptg : Sehingga jam 4 ptg seramai 6,301 pemilih, atau 69.5 peratus, di Bagan Pinang telah keluar mengundi - sejam lagi sebelum tempoh membuang undi bagi pilihan raya kecil DUN tersebut ditutup.

4.10 ptg : Jika benar bahawa PAS boleh berjaya "menawan" Undi Pos seperti dilaporkan oleh malaysiakini, maka peluang untuk PAS menang adalah cerah.

4.00 ptg : Tg Razaleigh berharap UMNO kalah. Katanya: "Walaupun kemenangan Isa pastinya dialu-alukan kepimpinan parti ekoran kekalahan berturut-turut Umno, namun dukacita saya katakan bahawa apa yang rakyat dan negara ini perlukan adalah Umno tewas di Bagan Pinang. Ini kerana kita sekali lagi mengetengahkan calon yang terbukti seorang perasuah," kata mantan Naib Presiden Umno itu." lapor TVAntara.

3.59 ptg : Graf pengundi yang keluar mulai menurun. Mengikut statiktik peratusan yang ada sekrang, dijangka menyukarkan pencapaian sasaran 80% oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan PAS sendiri.

3.45 ptg : Laporan dari SK Sri Rusa, sebanyak 58.25% telah keluar mengundi.

3.30 ptg : UMNO dilihat memperalatkan budak-budak sekolah dengan membayar mereka wang dan budak-budak ini bertindak sebagai penyokong BN. Mereka melakukan demikian untuk menunjukkan yang kononnya bilangan penyokong BN lebih ramai.

Gelagat kumpulan budak sekolah dan "Mat Rempit" sukar dikawal, lapor loveperak.

3.25 ptg : Di S.K Si Rusa, provokasi masih lagi berlaku disana dan semakin panas. Helikopeter masih ligat berpusing diudara treutamanya di tempat-tempat yang berhadapan keteganagn tinggi.

3.20 ptg Pengundi berdaftar di Bagan Pinang yang masih belum keluar mengundi diseru untuk keluar mengundi kerana masa yang tinggal kurang 2 jam sebelum proses pengundian ditutup jam 5 nanti.

3.15 ptg Seramai 5,892 atau 65 peratus pemilih telah keluar mengundi sehingga jam 3 petang ini - dua jam sebelum pengundian bagi pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang ditutup pada jam 5 petang.

Kadar peratusan tersebut dijangka menyukarkan pencapaian sasaran 80 peratus oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

3.10 ptg : Harakahdaily melaporkan tinjauan rambang pelbagai pihak mendapati umumnya bersetuju bahawa mood rakyat semasa kempen pilihan raya kecil Bagan Pinang adalah menyebelahi PAS. Faktor mood sudah cukup mengatakan PAS boleh bertarung dan boleh menang!

sumber:greenboc.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito