Kawan-kawan dan sahabat handai....

Selasa, Ogos 25, 2009

update dari permatang pasir....

4.30 petang : "Polling agent" dan "Counting agent" mula masuk ke dalam pusat mengundi kira-kira bermula jam 4 petang tadi

Calon PAS kini berada di SK Permatang Pauh

Suasana di sekitar pusat mengundi semakin susut. Para petugas yang keletihan sudah ramai yang balik

4.16 petang : Setakat jam 4 petang SPR mengumumkan peratus keluar mengundi 70.5 % bersamaan 14 300 pengundi.

3.53 petang : Setakat jam 3.30 petang ini, peratus keluar mengundi ialah lebih kurang 65% yang dikeluarkan oleh SPR.

***Daripada jam 4 hingga 5 petang ini, Semua petugas-petugas diminta membuat semakan terakhir tugas-tugas keselamatan, pengangkutan dan pihak UPU diminta mengawasi sesuatu yang pelik kemungkinan akan dilakukan oleh Barisan Nasional.

3.37 petang : Calon PAS sekarang berada di Sek. Ren Laew Keow (simpang empat Permatang Pauh) selepas itu, beliau dilapor akan menuju ke Sama Gagah pula.


3.31 petang : Dewan Ulama' tidak ketinggalan sama dalam hari membuang undi ini. Anjurkan - Solat hajat, bacaan Yaasin dari malam terakhir berkempen hingga ke waktu malam ini - pengumuman kemenangan.


3.25 petang : Cuaca mula panas terik. Sepanjang Permatang Ara, Permatang Pasir, Kg Pelek dan Tanah Liat para petugas semakin berkurangan terutamanya petugas-petugas BN. Di Kg Pelek Petugas BN sudah tidak kelihatan.

Wajah para petugas juga kelihatan semakin letih dan lemah dan suasana juga semakin tenang. Kelihatan beberapa orang pemuda UMNO kepala batas yang berbaju kuning kelihatan berehat di Jalan Penanti. Mereka kelihatan sangat lemah dan letih.

3.17 petang : Calon kini berada di Sekolah Rendah Islam Al-Masriyyah, Tanah Liat

2.50 petang : Timb. Speaker Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang bersama Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan bersama petugas Pakatan Rakyat di UPU Cross Street.

2.46 petang : Tengahari tadi sebuah motor telah merempuh kereta ketua pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasrudin Hj Hasan Tantawi. Penunggang tersebut cedera dan di bawa pergi untuk dirawat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito