Kawan-kawan dan sahabat handai....

Selasa, Ogos 25, 2009

Hampir 75% Keluar Mengundi, Dijangka Pas Menang Majoriti melebihi 5 ribu undi

Sehingga jam jam 5 petang tadi, dianggarkan 75 peratus atau 15 ribu telah keluar mengundi kurang dari sasaran SPR yang menanggarkan 80 peratus pemilih akan keluar mengundi. Pada jam 2 petang tadi, 59 peratus atau 11,979 pemilih keluar mengundi bagi menentukan ADUN baru Permatang Pasir.
Pada jam 12 tengahari, jumlah pengundian adalah 47.2 peratus atau 9,573 orang. Manakala jumlah keluar mengundi sehingga jam 11 pagi tadi mencecah 38.9 peratus, kata Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz berkata beliau berpuas hati dengan perkembangan perjalanan proses membuang undi setakat ini kerana menunjukkan kemajuan, lebih baik daripada hari mengundi DUN Manek Urai, awal bulan lalu.

Hasil tinjauan dan risikan di beberapa kawasan di Dun Permatang Pasir, dapat dijangkakan Pas tiada masalah untuk mempertahankan kerusi berkenaan dan majoriti kali ini mungkin kurang daripada jumlah undian pada pilihanraya umum yang lalu dan hanya 5 ribu undi dijangkakan melebihi undian Barisan Nasional.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito