Kawan-kawan dan sahabat handai....

Isnin, Julai 13, 2009

confirm...sah...sohih la apa yang dikata




Lenstar eyes $8 bln Malaysian oil facilities-report

KUALA LUMPUR, July 13 (Reuters) - UK-based investment holding company Lenstar Investments Ltd
is studying a plan to build a petroleum refinery and petrochemical complex in Malaysia worth up to $8 billion, a Malaysian newspaper reported on Monday.

Lenstar will begin feasibility studies for the project in the northern state of Perak and Malacca in the southwest, the company's managing director Mohammad Munir Malik was quoted as saying by The Edge Financial Daily.

Lenstar had earlier began building an $800 million oil storage terminal and
marine facility in Malaysia's northern state of Kedah, the report said.

(Reporting by Liau Y-Sing; Editing by Julie Goh)



Kalau betul la Malaysia dah kehabisan minyak, kenapa syarikat pelaburan Lenstar Investments Ltd Berpangkalan di UK sedang mengkaji pelan untuk membina Kilang memproses petroleum dan kompleks memproses petrokimia di Malaysia berharga RM8,000 juta sebagaimana dipetik daripada suratkhabar Malaysia pada Isnin, hari ini.

Lenstar sedang dalam peringkat meneliti projek di Perak dan di Melaka,sebagaimana yang diberitahu kepada The Edge Financial Daily oleh pengurus besar syarikat tersebut, Mohammad Munir Malik.

Lenstar dalam proses membina RM800 juta depot simpanan minyak dan kemudahan marin di kedah, sebagaimana yang dilaporkan.
-sumber dipetik daripada reuters.

Maksudnya...memang betul la Kelantan mempunyai simpanan minyak dan gas yang banyak...setakat satu jambatan yang ditawarkan aje...sedangkan berpuluh billion yang dirompak dari Kelantan....UNDI PAS...MEMBANGUN BERSAMA ISLAM...TAKBIR!!!

1 ulasan:

  1. Tuan !
    Kalau tak tau bisness tak pe ! Tapi jangan buat andaian yang ada di bawah bumi. Marah bumi kita nanti. Buat stock simpanan minyak dan kilang penapisan bukan bermakna Malaysia atau Kelantan banyak minyak. Investor bawak minyak dari luar dan simpan kat sini pasal nak kurangkan masa pelayaran kapal tangki atau pun nak simpan stock kat sini dan tunggu harga minyak naik baru jual semula. Ini perlakuan biasa pedagang minyak seluruh dunia.

    Hati Karma

    BalasPadam

Orang kito