Kawan-kawan dan sahabat handai....

Rabu, Oktober 21, 2009

baik bandingkan dengan zimbabwe aje...rais oh rais


50 Peratus Capaian Internet Jalur Lebar Perlu Dicapai Lebih Awal

KUALA LUMPUR, 21 Okt (Bernama) -- Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim mahu sasaran 50 peratus pencapaian internet jalur lebar di kalangan isi rumah dicapai segera awal tahun depan.

Beliau berkata pencapaian itu penting untuk membolehkan Malaysia terus selari dengan perkembangan internet di seluruh dunia.

"Saya di Kementerian berasakan tahap 50 peratus itu, harus kita capai dengan cepat dan sebahagian ini bergantung kepada talian tetap yang disediakan oleh Telekom dan kaedah tanpa wayar termasuk Wi Max dan Wi-Fi," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Kumpulan Rakan Siswa Jasa Malaysia (Karisma) di sini Selasa.

Mengenai kritikan yang dilemparkan oleh Timbalan Pengerusi Majlis Perniagaan Malaysia-Australia Michael Halpin mengenai tahap kelajuan Internet yang tidak memuaskan di negara ini, Rais berkata tidak semua yang diperkatakan itu benar.

Katanya kenyataan yang dibuat oleh Halpin seolah-olah meletakkan Malaysia ketinggalan berbanding negara membangun sedangkan perkhidmatan jalur lebar dalam negara sudah mencapai 27 peratus hampir menyamai Hungary yang berada di tahap 30 peratus tahun ini.

-- BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito