Kawan-kawan dan sahabat handai....

Jumaat, Ogos 07, 2009

bye bye cyberjaya...bye bye MSC...ribu juta akan rugi



Setelah bermacam-macam helah tak berjaya, sekarang dengan bangganya Rais anak Yatim nak meng'sensor'kan pulak website.

Kalau 'demo', umno kata rugi 10 juta atau 20 juta tetapi dengan dungu ini maka dengan ini, bukan puluh juta malah berbillion ringgit akan rugi akibat tindakan
menteri yang satu ini.

Macam ni bukan kata para pendemo jer lari, rakyat lari, pelabur lari, pemain-main industri IT semua lari, pelancong pun lari sebab tengok kerajaan pun tidak ada keyakinan diri untuk memerintah.

MSC merujuk pada dasar langit terbuka dan dunia tanpa sempadan. Pelabur melihat ini adalah salah satu ciri sebagai sebuah negara terbuka dan mengamalkan demokrasi.

Jika ini dilaksanakan maka kita tidak ubahlah seperti China, Iran malahan serupalah seperti Korea Utara.

Maka dengan sendiri terhapuslah demokrasi maka bertapaklah fahaman komunis, kuku besi yang menidakkan hak rakyat serta memberikan gambaran betapa hodohnya kepimpinan yang ada untuk menidakkan kuasa dan suara rakyat.

Malaysia melangkah ke belakang lagi....sedang ekonomi tenat ditambah pula dengan pemikiran cara primitif kepimpinan umno yang ada, kita makin hanyut dan ketinggalan.

Maka bersorak gembiralah si pencacai apabila dibodohkan pemimpin manakala kita pula meratap sedih dengan semakin matinya demokrasi di era pemerintahan Najib Altanyuya


Rais: Internet filter to keep out porn - Malaysiakini

Information Communication and Culture Minister Rais Yatim today confirmed media reports that the government was considering imposing an Internet filter to block "undesirable" websites.

Source: www.malaysiakini.com

The government yesterday put out a tender for companies to help filter the Internet. Now, in places like China and Iran, this happens quite regularly. But in Malaysia — well, there’s a first that should go into the Malaysia Book of Records.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Orang kito